با اجرای ٣ خط لوله سراسری

ظرفیت انتقال گاز کشور ٣٠٠ میلیون مترمکعب افزایش می یابد

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران گفت: ظرفیت انتقال گاز کشور با اجرای سه خط ششم، نهم و یازدهم سراسری از محل بند «ق» تبصره دو بودجه امسال، روزانه ٣٠٠ میلیون مترمکعب افزایش می یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، حسن منتظر تربتی گفت: ساخت این خطوط همزمان با توسعه فازهای پارس جنوبی انجام و افزایش گاز تولید شده در سالهای آینده توسط این خطوط به مبادی مصرف منتقل می شود.
 
 منتظر تربتی افزود: ظرفیت انتقال گاز کشور با اجرای این خطوط تا سه سال آینده به یک میلیارد مترمکعب در روز افزایش می یابد.
 
وی با بیان این که برای اجرای این پروژه در مجموع بیش از ١٠ میلیارد دلار اعتبار از محل بند «ق» تبصره دو بودجه امسال پیش بینی شده است، یادآور شد: اجرای این خطوط همزمان با توسعه فازهای پارس جنوبی و در قالب طرح جامع پارس جنوبی انجام می شود.
 
به گفته وی، شرکت ملی گاز ایران تا سه سال آینده بیش از ١٧ میلیارد دلار پروژه از طریق بند «ق» تبصره دو بودجه امسال اجرا می کند.
 
به گزارش شانا، قطعه دوم خط لوله ششم سراسری به طول ٦١٠ کیلومتر و با ظرفیت ١١٠ میلیون مترمکعب در روز از مسیر عسلویه- بید بلند- اهواز عبور می کند و پنج ایستگاه تقویت فشار وظیفه تقویت گاز در جریان این خط لوله را بر عهده دارند.
 
بر پایه این گزارش، خط لوله نهم سراسری به طول یکهزار و ٨٦٣ کیلومتر با ظرفیت ١١٠ میلیون مترمکعب در روز از مسیر عسلویه - اهواز- دهگلان- بازرگان عبور می کند و ١٧ ایستگاه تقویت فشار وظیفه تقویت گاز در جریان این خط لوله را بر عهده خواهند داشت.
 
بر همین اساس، خط لوله صادراتی یازدهم سراسری نیز به طول یکهزار و ٢٠٠ کیلومتر با ظرفیت انتقال ١١٠ میلیون مترمکعب گاز را در روز از عسلویه آغاز شده و پس از خروج از استان بوشهر از استانهای فارس، یزد، اصفهان و سمنان عبور می کند و در نهایت به خط ٤٨ اینچ مشهد - تهران متصل می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظرفیت ، انتقال ، گاز ، بودجه ، توسعه ، دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار