نقش پرورشی مدرسه در کودک و نوجوان

مدرسه به غیر از امر آموزش باید به نقش ویژه پرورش کودکان و نوجوانان توجه ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، آیا والدین به طور کامل می‌دانند که فرزندانشان در مدرسه، به غیر از درس چه موارد دیگری می‌آموزند؟

آیا پدران و مادرها به نقش مهم مدرسه در پرورش شخصیت و زندگی اجتماعی فرزندان خود اطلاع کاملی دارند؟

همه می‌دانیم که پس از خانواده، مدرسه نقش بسزایی در پرورش شخصیت و زندگی اجتماعی کودک و نوجوان به عهده دارد زیرا وی مدت زیادی را در مدرسه می‌گدراند.

بر این اساس متین‌السادات نصیری، روانشناس، مشاور و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، عنوان کرد: کودکان تا حدودی دانش خود درباره روابط اجتماعی و رفتار را از مدرسه می‌آموزند آنها بسیاری از نقش‌های فانتزی را در مدرسه با یکدیگر تمرین می‌کنند که شبیه موقعیت‌های زندگی واقعی آنهاست.

وی افزود: کودکان قالب‌های اجتماعی برای زنان، مردان، گروه‌های اقلیت، افراد پیرو سایر گروه‌ها را در ذهن خود می‌پرورانند که اغلب این قالب‌ها را از مدرسه و از روابط بین خود، دوستان، معلمان و همسالان می‌آموزند.نصیری، خاطر نشان کرد: گاهی کفش متقابل جامع پسند مانند نوع دوستی و همدلی نیز در مدرسه بین کودکان دیده می‌شود که آموزش این رفتارها برای کودکان بسیار مفید و مؤثر است و به تعامل‌های روزمره آنها نه تنها کمک کرده بلکه به جامعه نیز کمک می‌کند چرا که سبب کاهش رفتارهای ضد اجتماعی در جامعه می‌شود.

گفتنی است، که نه تنها در مدرسه باید به امر آموزش اهمیت داده شود بلکه به امر پرورش نیز توجه مخصوصی شود چرا که این افراد در آینده ساختارهای جامعه را شکل خواهند داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: پرورشی ، مدرسه ، کودک ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار