در مراسم رونمایی از 11 عنوان کتاب حوزه نماز و مسجد عنوان شد؛

هر فعالیتی در حوزه نماز تیری به قلب شیطان است

دبیر ستاد اقامه نماز وزارت ارشاد گفت: فرزندان خانواده های مأنوس با مسجد و نماز از تربیت بهتری برخوردارند و چنانچه خانواده ها برای فریضه نماز اهمیت قایل شوند فرزندانی نقش آفرین در آینده تربیت می شوند.

 به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مراسم رونمایی از کتاب های حوزه نماز و مسجد مرکز تخصصی نماز با اشاره به فعالیت کانون های تخصصی نماز در سراسر کشور گفت: کانون های تخصصی نماز فعالیت ها و تبلیغات گسترده ای در سطح محلات خود در راستای فرهنگسازی موضوع نماز دارند و برنامه های گسترده ای در این راستا اجرا می کنند.
 
وی از ارسال بسته های فرهنگی رونمایی شده در این مراسم به کانون های تخصصی نماز خبر داد و اظهار کرد: کانون ها با بهره مندی از محتوای کتاب های منتشر شده در حوزه نماز و مسجد می توانند در عمل به مأموریت و وظایف خود و آشنایی با معارف اهل بیت (ع) موفق تر عمل کنند.
 
حجت الاسلام سلیمانی تاکید کرد: هرچه آثار اینچنینی بیشتر گسترش یابد به قوام فکری و ثبات اندیشه ای افراد جامعه بیشتر افزوده می شود.
 
دبیر ستاد اقامه نماز وزارت ارشاد نقطه هدف دشمن برای فروپاشی جامعه را ایجاد تزلزل در نهاد خانواده دانست و عنوان کرد: تزلزل در بنیان خانواده فروپاشی جامعه را به دنبال دارد و تربیت نسل آگاه و بابصیرت در گرو مسلح شدن خانواده ها به ارزش های اسلامی و دینی است.
 
وی با اشاره به اینکه فرزندان خانواده های مأنوس با مسجد و نماز از تربیت بهتری برخوردارند، تصریح کرد: خانواده هایی که برای فریضه نماز اهمیت قایل هستند فرزندانی نقش آفرین در آینده تربیت می کنند.
 
وی به فرمایشی از امام زمان (عج) اشاره و بیان کرد: حضرت می فرمایند: «نماز را مهم بشمارید و با نماز، بینی دشمن را به خاک بمالید.» هر فعالیتی در حوزه نماز انجام می شود یا هر کتابی در عرصه نماز و مسجد تعریف می شود تیری به قلب شیطان و شیطان صفتان است.
 
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به بیان فرمایشی از شهید چمران و علاقه وی به مسجد، نماز و یاد خدا پرداخت و اذعان کرد: بعد از بازگشت شهید چمران به ایران از وی پرسیدند که چگونه در محیط غرب از آلودگی ها رهایی یافتید و گرفتار نشدید،‌ وی فرمود که به نصیحت مادرم گوش کردم. مادرم هنگام ترک میهن مرا به یاد خدا سفارش کرد.
 
وی افزود: شهید چمران در جایی دیگر درباره محل زندگی اش پس از پایان یافتن جنگ لبنان، به همسرش گفته بود که اگر پس از جنگ فرصتی برای ادامه حیات داشته باشم به عنوان خادم در مسجد زندگی خواهم کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: شخصیت های بزرگ با یک تصمیم و اراده مسیر خود را تغییر می دهند. مسیر زندگی هر شخصی از کودکی و جوانی مشخص می شود و حضور در مسجد از کودکی خانواده و جامعه را به سمت سلامت رهنمون می کند.
 
در این مراسم از کتاب «نماز پرشور و مسجد آباد»، «اینگونه پاسخ دهید»، «مفتاح، درسنامه عمومی معارف نماز»، «تفسیر آیات نماز» و «منبر و محراب» با حضور حجت الاسلام سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حجت الاسلام کفیل، رییس مرکز تخصصی نماز رونمایی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نماز ، شیطان ، کتاب ، شبستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار