مشرف: "پاکستان" و هند جنگ نیابتی در افغانستان را کنار بگذارند

رئیس‌جمهور سابق پاکستان گفت: پاکستان و هند باید جنگ نیابتی در افغانستان را کنار بگذارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان اظهار داشت: پاکستان و هند باید جنگ نیابتی در افغانستان را کنار بگذارند.
 
مشرف در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین گفت: در دوره زمامداری خود برای تضعیف دولت کرزی جنگ نیابتی در این کشور را با شدت بیشتری ادامه داد زیرا وی با همکاری دهلی‌نو علیه اسلام‌آباد وارد عمل شده بود.
 
وی افزود: در حال حاضر اوضاع بسیار متفاوت است و زمان آن رسیده که پاکستان و افغانستان با یکدیگر همکاری کنند.
 
مشرف تأکید کرد: کرزی به دنبال آسیب زدن به پاکستان بود اما اشرف غنی حسن نیت خود را نشان داده بنابراین باید همکاری بین دو کشور بیشتر شود.
 
طبق این گزارش پرویز مشرف در مصاحبه‌های متعدد عنوان کرده به خاطر کاهش نفوذ هند در افغانستان با ناتو و طالبان همکاری کرده است بنابراین ریشه تمام جنگ‌‌های نیابتی رفتار نادرست دهلی‌نو و همکاری دولت‌های سابق کابل با این کشور بود.
 
وی افزود: پاکستان و هند هنوز هم در بسیاری از موارد با یکدیگر اختلاف نظر دارند اما نباید افغانستان را در جنگ نیابتی درگیر کنند.
 
پرویز مشرف دوازدهمین رئیس‌جمهور پاکستان بود. او همچنین رئیس ستاد ارتش پاکستان و نیز چهارمین ژنرال پاکستانی بود که در پی کودتا، به مدت 9 سال بر این کشور حکومت کرد. مشرف در تاریخ 12 اکتبر 1999 برابر با 20 مهرماه 1378 با برکنار کردن نواز شریف نخست‌وزیر منتخب به قدرت رسید و به این وسیله عالی‌ترین مقام اجرائی کشور را تصاحب کر.
 
پس از آن و در پی انجام یک همه‌پرسی که در تاریخ 20 ژوئن 2001 برابر با 30 خرداد 1380 برگزار شد، خود را رئیس‌جمهور پاکستان اعلام کرد.
 
او سرانجام در پی تهدید جناح‌های مخالف خود در پارلمان پاکستان مبنی بر استیضاح و برکناری وی از مقام ریاست جمهوری در 18 اوت 2008 استعفای خود از پست ریاست جمهوری را در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد.
 انتهای پیام/زض
منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار