علائم اولیه سکته مغزی را با علائم سایر بیماریهای اشتباه نگیرید

علائم سکته مغزی بسیار شبیه علائم سایر بیماریها و اختلالات اعم از مزمن و عفونی است که باید مراقب بود که این علائم با همدیگر اشتباه گرفته نشود.

سعید کاظمی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سکته مغزی و قلبی دو عارضه بسیار جدی و شایع در بین مردم به ویژه در افراد میانسال و سالمند است که معمولا علایم این عارضه به یکدیگر و سایر بیماریها شباهت زیاد دارد.

وی تاکید کرد: علایم اولیه سکته مغزی بسیار شبیه علایم سایر بیماریها و اختلالات اعم از مزمن و عفونی است که باید مراقب بود که این علایم با همدیگر اشتباه گرفته نشود.

کاظمی گفت: سردرد،‌اختلالات بینایی، گیجی، منگی، کاهش هوشیاری و اختلالات ادراری از جمله مهمترین علائم سکته مغزی است که متاسفانه در اغلب موارد مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: افرادی که زمینه ابتلا به سکته مغزی را دارند باید علائم فوق را جدی می‌گیرند و به محض مشاهده  به ویژه زمانی که علائم به مدت طولانی برفرد عارض شود باید به موقع به پزشک مراجعه کنند.

کاظمی با اشاره به مراجعه زودهنگام به پزشک و درمان به موقع عوارض سکته‌ مغزی خطر مرگ و میر و ناتوانی را تا حد زیادی برطرف می‌کند خاطر نشان کرد: افراد بالای 45 سال باید علایم سکته مغزی و علایم دیگری نظیری اختلالات عضلانی و سنگینی در اندام یا کرختی و ناتوانی در کنترل عضلات و اندامها را جدی بگیرند تا خطر از آنها دور شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: سکته مغزی ، عفونت ، مرگ ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار