در 10 ماه امسال؛

115 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف و 73 باند قاچاق منهدم شد

معاون امنیتی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر در سیستان و بلوچستان در 10 ماه امسال 115 تن انواع مواد مخدر کشف و 73 باند منهدم شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، علی‌اصغر میرشکاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان، عملکرد مسئولان امنیتی سیستان و بلوچستان در 10 ماه امسال را تشریح کرد و گفت: از جمله مولفه‌های ناامنی در سیستان و بلوچستان، مرز، مواد مخدر و بیکاری است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید در سیستان و بلوچستان به دنبال کشف و شناسایی عوامل ناامنی و برنامه‌ریزی و اقدامات گسترده برای از بین بردن ناامنی و ایجاد امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان است.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بازگشت اعتماد اجتماعی، توجه به وحدت و هم‌افزایی، حرکت براساس برنامه‌های کارشناسی و مطالعه شده، اشرافیت اطلاعاتی و شایسته سالاری به جای قوم و مذهب سالاری در اولویت کار مسئولان برای ایجاد امنیت پایدار در منطقه قرار دارد.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا، انسان و سوخت از جمله مواردی است که امنیت سیستان و بلوچستان را خدشه‌دار کرده است، گفت: برای پیشگیری از هر سه عامل برنامه‌های کارشناسی بررسی شده و به زودی اجرایی می‌شود.

صدور ویزا و روادید برای اتباع بیگانه

میرشکاری گفت: برای جلوگیری از قاچاق اتباع بیگانه و تسهیل رفت و آمد آن‌ها، صدور ویزا و روادید در چهارچوب ضوابط و مقررات کشورمان در دستور کار قرار دارد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان به تشریح عملکرد 10 ماه مسئولان امنیتی در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز پرداخت و افزود: در حوزه مقامات قضایی و تعزیرات حکومتی در زمینه قاچاق کالا و ارز چهار هزار و 163 متهم دستگیر و 2 هزار و 690 پرونده برای آن‌ها در تعزیرات حکومتی استان تشکیل و 105 میلیارد و 959 میلیون و 295 هزار و 636 ریال جریمه نقدی از آن‌ها وصول شده است.

این مسئول عنوان کرد: در مدت فوق، 107 هزار و 225 تبعه غیرمجاز نیز دستگیر و از منطقه طرد شده‌اند که بیش از چهار هزار نفر از آن‌ها تبعه پاکستانی بوده‌اند.

وی وضعیت امنیتی سیستان و بلوچستان را خوب ارزیابی کرد و گفت: در سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته، قتل‌های مسلحانه سه درصد کاهش، دستگیری شرور و سارقان مسلح 149 درصد افزایش، هلاکت اشرار 40 درصد افزایش و شهادت نیروهای خود 45 درصد کاهش داشته است.

میرشکاری ادامه داد: در حوزه مقابله با مواد مخدر نیز 115 تن مواد مخدر در 10 ماه امسال از قاچاقچیان و سوداگران مرگ کشف شد، 22 هزار و 610 پرونده در این زمینه تشکیل، 10 هزار و 568 نفر در این زمینه دستگیر و 344 نفر حمل کننده مواد مخدر نیز دستگیر شده‌اند.

131 درگیری مسلحانه برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: دستگیری 405 تبعه خارجی، توقیف 289 خودرو، 58 موتورسیکلت، 125 دستگاه تلفن همراه، انجام 372 عملیات و 131 درگیری مسلحانه، انهدام 73 باند قاچاق، هلاکت و زخمی شدن 41 شرور از دیگر اقدامات مسئولان امنیتی در حوزه مقابله با مواد مخدر در 10 ماه امسال بوده است.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به اقدامات انسداد مرز در شمال استان و تشدید اقدامات امنیتی در بحث مواد مخدر هم‌اکنون شاهد تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر هستیم به طوریکه قاچاق از طریق مرزهای شمالی کشور افغانستان انجام و به سمت دریا کشیده شده است.

وی گفت: در زمینه جلوگیری از قاچاق سوخت نیز اقدامات قابل ملاحظه‌ای انجام شده که از جمله آن طراحی سه پروژه در این زمینه است، سند راهبردی ساماندهی و مدیریت سوخت در استان تدوین شده و برای تمامی خودروهای گازوئیل‌سوز طرح کدینگ اجرا شده است.

میرشکاری عنوان کرد: برای کنترل و مدیریت سوخت در 2 مرز رسمی و بین‌المللی در سیستان و بلوچستان به خودروهای پاکستانی و افغانی سوخت فروخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد امنیت پایدار باید به اجتماع و مردم توجه کنیم و اعتماد اجتماعی را تقویت کنیم، افزود: حضور گسترده و با بصیرت مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال نماد بارزی از اعتماد اجتماعی بود که دشمنان و بدخواهان نظام را به ویژه در سیستان و بلوچستان مایوس کرد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.