موسوی در همایش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

باید به آمریکایی‌ها در میدان مذاکره و میدان جنگ به چشم دشمن نگاه کنیم

دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان گفت: آمریکایی‌ها دشمن ما و زیاده خواه بوده و دست از خوی استکباری‌شان برنمی‌دارند پس افراد چه در میدان جنگ و چه در میدان مذاکره می‌بایست به طرف مقابل به چشم همان دشمن نگاه کنند.

باید به آمریکایی‌ها در میدان مذاکره چه در میدان جنگ به چشم دشمن نگاه کنیم
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، سید نظام‌الدین موسوی در نوزدهمین همایش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که با عنوان "بیداری جنبش‌های دانشجویی و ایجاد تمدن‌های نوین اسلامی" در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است با بیان این که تشکل‌های جامعه اسلامی جزو تشکل‌های باسابقه و کیفی کشور است گفت: با وجود تمام هجمه‌های سنگین تشکل‌های انقلابی در فضای دانشگاه‌ها از بالندگی خاصی برخودارند.  
 
وی با اشاره به حوزه جنگ نرم تصریح کرد: امروز عرصه نبرد ایران با دشمن صحنه رسانه‌هاست و رسانه سرباز اصلی در تمام خاکریزها محسوب می‌شود.
 
دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با بیان این که امروز بحث خرد رسانه‌ها مطرح می‌شود، اظهار داشت: تا دیروز رسانه‌های بزرگ و خبرگزاری‌ها مطرح بوده ولی به دلیل هزینه‌بر بودن امروز خرد رسانه‌ها وارد میدان شده به طوری که حتی در شبکه‌های مجازی یک فرد به خودی خود یک رسانه است که توانسته گروه‌هایی را ایجاد و از این طریق اقدام به خبرسازی نماید.  
 
موسوی با اشاره به ارتباط تشکل‌های دانشجویی و رسانه‌ها افزود: ارتباط میان تشکل‌های دانشجویی به خصوص جامعه اسلامی دانشجویان با رسانه‌ها می‌بایست پررنگ‌تر شود تا بتواند در عرصه جنگ نرم جوانان ما پیروز شوند.
 
وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر تابعیت دو گانه برخی مسئولان عنوان کرد: تابعیت دو گانه مسئولان ایراد بزرگی به دولت‌هاست که در این دولت نیز حضور برخی با تابعیت دو گانه دیده شده که این مسئله سبب می‌شود چنین اشخاصی به طور طبیعی در برخی مسائل حساسیت لازم نسبت به مسائل کشور را نداشته باشند.
 
دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با اشاره به حضور دانشجویان در عرصه انتخابات تاکید کرد: انتخابات یک امر سیاسی می‌باشد که دانشجویان باید به مسائل سیاسی و روشنگری آن که یکی از وظایف جوانان است ورود پیدا کرده و تشکل‌های دانشجویی در آستانه انتخابات توانسته نقش بسیار ارزنده‌ای را در تقویت گفتمان انقلاب داشته باشند اما باید از جناح بازی و سیاست‌زدگی پرهیز کنند.
 
موسوی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور خطاب به منتقدان گفت: یکی از انتقاداتی که به روحانی مطرح می‌شود نوع مواجهه ایشان با منتقدین بوده که ادبیات پسندیده‌ای نیست. جایگاه ریاست جمهوری جایگاه حساسی است و رئیس‌جمهور فشارهای بسیاری را متحمل شده اما سعه صدر ابزار سیاست است که باید در نظر گرفته شود.  
 
وی در پاسخ به سوالی از دانشجویان مبنی براینکه آیا یک رسانه حق دفاع از یک جریان را دارد گفت: هر تشکل و رسانه‌ای می‌تواند در یک جریان خاصی دفاع کند.
 
دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با بیان این که هیچ دولتی همانند دولت نهم بدنه‌اش متشکل از نیروهای حزب‌اللهی و انقلابی نبود تصریح کرد: دولت احمدی‌نژاد در یک برهه‌ای به سمت و سویی پیش رفت که با اهداف اولیه آن منافات داشت.
 
موسوی گفت: در زمان احمدی‌نژاد دلسوزان نظام با جریان انحرافی مشایی و رحیمی و امثال آن مشکل داشتند و احساس کردند که چنین افرادی خیلی سنخیتی با شعارهای احمدی نژاد ندارند و نگران این بودند که امثال رحیمی فساد را به بدنه دولت تزریق کنند.

وی با اشاره به نحوه مذاکره تیم هسته‌ای کشورمان با 1+5 اظهار داشت: قدم زدن و لبخند زدن در جریان مذاکره با دشمن دردی را دوا نمی‌کند آمریکایی‌ها دشمن ما و زیاده خواه بوده و دست از خوی استکباری‌شان برنمی‌دارند پس افراد چه در میدان جنگ و چه در میدان مذاکره می‌بایست به طرف مقابل به چشم همان دشمن نگاه کنند.  
 
دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان افزود: اگر ما در مسئله هسته‌ای کوتاه بیاییم فردا دشمن مسئله حقوق بشر را به میان می‌آورند و دست بردار نخواهد بود.
 
موسوی در پایان با اشاره به قتل سه دانشجوی مسلمان در آمریکا خاطر نشان کرد: بعد از این حادثه رسانه‌های آمریکا سکوت می‌کنند، و این در حالی است که خبر از طریق شبکه‌های مجازی منتشر و رسانه‌های داخلی ایران نسبت به انتشار این خبر اقدام کردند.

انتهای پیام
برچسب ها: احزاب ، تشکل ، بیداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار