شهبازوار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

ضرورت تشدید مجازات برای حمل سلاح

یک حقوقدان گفت: مطابق قانون 617 مجازات اسلامی هر کسی که به وسیله چاقو و یا هر نوع اسلحه دیگر تظاهر به قدرت‌نمای کند و یا آنرا وسیله‌ای برای مزاحمت اشخاص، اخاذی و یا تهدید قرار دهد، در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس 6 ماه تا 2 سال و 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

///////
«فرهاد شهبازوار» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ممنوعیت حمل سلاح، گفت: با گسترش پرونده‌های نزاع‌های دسته جمعی و قدرت‌نمایی با سلاح سرد در جامعه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیدند که باید مجازات بیشتری برای استفاده‌کنندگان یا حاملین سلاح‌های سرد در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: مطابق قانون 617 مجازات اسلامی هر کسی که به وسیله چاقو  و یا هر نوع اسلحه دیگر تظاهر به قدرت‌نمای کند و یا آنرا وسیله‌ای برای مزاحمت اشخاص، اخاذی و یا تهدید قرار دهد، در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس 6 ماه تا 2 سال و 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

این حقوقدان تصریح کرد: مطابق با ماده فوق الذکر استفاده از سلاح سرد با عنایت به قانون مجازات اسلامی و شرط مندرج ماده 617 واجد وصف کیفری است.

شهبازوار خاطرنشان کرد: در اکثر پرونده‌هایی که شخصا وکالت آنها را بر عهده داشتم استفاده از سلاح گرم برای ارتکاب جرم رواج بیشتری یافته است که موضوع گسترش و دسترسی به این نوع سلاح توسط مجرمین و مردم عادی در جایگاه خود باید مورد بررسی ویژه انتظامی، امنیتی و قضایی قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار