اینانلو با «دریاچه ارومیه» به شبکه مستند می‌رود

مستند 30 دقیقه‌ای «دریاچه ارومیه» به کارگردانی «محمد علی اینانلو» برای شبکه مستند تهیه و تولید شده است.

محمد علی اینانلو، کارگردان فیلم مستند «دریاچه ارومیه» در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: برای تصویر‌برداری مستند «دریاچه ارومیه» بارها به این مکان سفر کردیم و از زوایای مختلف از این دریاچه پر آب و درختان و باغ‌های آباد و چاه‌های غیر مجاز مجاور آن تصویر گرفتیم.
 
وی افزود: برای نشان دادن تغییر و تحولات دریاچه هر 2 سال یکبار از این منطقه تصویر‌برداری به عمل آمد تا بتوانیم تغییراتی که از 22 سال پیش تاکنون بر سر این دریاچه آمده را به تصویر بکشیم.
 
اینانلو‌ بیان کرد: ما برای اینکه بتوانیم تحقیقات و تصاویرمان را در این زمینه تکمیل کنیم نیاز به گرفتن تصاویر جدید و گفتگو با معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، کردوانی کارشناس رسانه و مهندس کلانتری خواهیم داشت.
 
این کارگردان و نویسنده اظهار داشت: اولین باری که دریاچه ارومیه را دیدم حدود 50 سال پیش بود که کشتی در آنجا رفت‌و‌آمد می‌کرد. اما حدود 22 سال پیش هر بار که به شمال غربی ایران سفر می‌کردیم تصاویر جدید می‌گرفتیم که به نوعی تمام سوابق این دریاچه را به مخاطب نشان دهیم.
 
وی در خصوص عوامل سازنده این پروژه تلویزیونی بیان کرد: فیلم‌نامه‌ این اثر را خودم به همراه فرناز شهید ثالث نوشتم و امیر نیک کار، محمد تقی وهمیان، آرش اینانلو، البرز اینانلو‌، عبدالرضا فرقانی، یوسف وهمیان در این گروه ما را همیاری کردند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار