باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

خط سفید گره گشای ترافیک‌های کاذب پایتخت

شاید شما هم این روزها در گذر از شهر چشمتان به علائمی که چند وقتی است در پایتخت خود نمایی می‌کند، خورده باشد، علائم فرهنگ ساز ترافیکی با عنوان "خطوط سفید، حریم، امنیت، آرامش" و یا "دقیقا بین خطوط".

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، "خط سفید" طرحی است به منظور جلوگیری از ترافیک‌های کاذب شهری که رانندگان را ملزم به حرکت در بین خطوط می‌کند و خوشبختانه با اقبال مردم هم روبرو شده است.

سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در این خصوص گفت: از همان روزهای شروع طرح "خط سفید" و با به اجرا در آمدن الگوی جدیدی که در سطح معابر شهری و خط کشی‌ها و مدل جدید کنترل گذرگاه‌های عابر پیاده، شاهد بودیم که بسیاری از رانندگان قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: بیش از 90 درصد رانندگان قوانین و مقررات را رعایت کرده‌اند و البته ما همچنان نیازمند آموزش و تکرار هستیم.البته در این میان خودروهایی هم هستند که خطوط خود نمی‌ایستند و خود رانندگان این خودرو‌ها نیز به عدم رعایت قوانین اذعان دارند طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی، راننده‌هایی که خط سفید را رعایت نکنند، بین 20 تا 40 هزار تومان جریمه می‌شوند.

البته قرار است رانندگان تاکسی هم به عنوان الگوی نقش پر رنگی را در اجرای هرچه بهتر این طرح ایفا کنند.

میثم مظفر مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌و‌گو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در همین خصوص اظهار کرد: حضور 80 هزار تاکسی در شهر تهران در ارتقای فرهنگ رفتار ترافیکی می‌تواند بسیار مفید باشد.

پلیس راهنمایی و رانندگی نیز از اجرای این طرح رضایت دارد.

سرهنگ تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌و‌گو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ارزیابی خود را از اجرای این طرح اینگونه بیان می‌کند: اجرای این طرح توانسته به یک اصلاح رفتار و به یک بازخورد مثبت در سطح جامعه منجر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: خط ، سفید ، راهنمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار