«آنتونیو پوچه»، سرپرست كوارتت ایتالیا:

از موسیقی ایرانی برای ساخت قطعاتم الهام می‌گیرم

آنتونیو پوچه آهنگساز و نوازنده ایتالیایی از انتخاب پنج نوازنده ایرانی در طول جشنواره برای همراهی در اجرای بعدی خود در ایتالیا خبر داد.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، كوارتت ایتالیا شنبه 25 بهمن و سه‌شنبه 28 بهمن در جشنواره موسیقی فجر به صحنه رفت. 

آنتونیو پوچه سرپرست كوارتت ایتالیا درباره حضور در این دوره از جشنواره گفت: با توجه به امضاء تفاهم نامه كشور ایتالیا با ایران در خصوص فعالیتهای فرهنگی امسال با گروهمان در جشنواره حضور یافتیم.

وی ادامه داد: من برای این جشنواره برنامه خاصی در نظر گرفته بودم  به طوری كه قطعه «ای ایران» روح الله خالقی را تنظیم و اجرا کردیم. این انتخاب بواسطه علاقمندی مردم ایران به این قطعه است چرا كه من بارها دیده بودم كه مخاطبان ایرانی در كنسرتهای مختلف نسبت به این اثر احساس خاصی دارند و با گروه هنگام اجرا همراهی می‌كنند به همین دلیل دوست داشتیم كه این موسیقی را با گروهمان در ایران اجرا كنیم.

پوچه با بیان اینكه من عاشق موسیقی ایرانی هستم، اظهار داشت: من در چندین جشنواره موسیقی ایتالیا، هنرمندان ایرانی را برای اجرا دعوت كرده‌ام و علاوه بر اینكه آهنگساز هستم به خط بسیار علاقمندم و خطوط ایرانی را نیز نقاشی می كنم.

این آهنگساز افزود: من همیشه مایلم در جشنواره‌های مختلف موسیقی ایران حضور پیدا كنم و از اجراهای این جشنواره الهام بگیرم چرا كه موسیقی ایرانی نسبت به سایر موسیقی‌ها برایم متفاوت است.

وی معتقد است: موسیقی ایرانی در مقایسه با موسیقی سایر ملل، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و من تلاش می‌کنم از این موسیقی الهام بگیرم. 

پوچه با اشاره به شباهت‌های موسیقی ایران و ایتالیا گفت: موسیقی این دو كشور بسیار مشابه هستند و به این دلیل اجرای موسیقی ایران برایمان آسان است.

سرپرست گروه موسیقی ایتالیا در خاتمه خاطر نشان كرد: گروه ما طی ماههای آینده در یك جشنواره موسیقی در ایتالیا اجرا خواهد داشت كه قصد داریم با دیدن اجرای گروههای ایرانی پنج نفر از هنرمندان ایرانی را برای این اجرا انتخاب و دعوت كنیم. می‌خواهیم یک اجرای مشترک با هنرمندان ایرانی را به مخاطبان خود ارائه کنیم.   

 علاقمندان می‌توانند اخبار و عكس‌های مربوط به این جشنواره را در سایت www.fajrmusicfestival.com و یا در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival30 مشاهده كنند.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار