موزه آب سعدآباد بمناسبت روز مهندس برگزار می‌کند

نمایشگاه «ماکت سدهای ساخته شده پس از انقلاب»

به مناسبت روز مهندس مصادف با پنجم اسفندماه تعدادی از ماکت سدهای ساخته شده پس از انقلاب در موزه آب سعدآباد رونمایی می‌شود.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد؛مسئول موزه آب سعدآباد در این خصوص گفت: پنجم اسفندماه به یاد دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان روز مهندس نامگذاری شده است؛ موزه آب سعدآباد نیز به مناسبت این روز به رونمایی و نمایش از چند ماکت سد ساخته شده پس از انقلاب اقدام کرده است.

شاهرخ کریمی در خصوص طراحان این ماکت ها نیز افزود: این ماکت ها به وسیله کارشناسان وزارت نیرو ساخت شده است که از دوم اسفندماه بمدت یکهفته در این موزه به نمایش علاقمندان گذاشته می‌شود. 

مسئول موزه آب سعدآباد با اشاره به اینکه هم اکنون ایران رتبه اول را به لحاظ طراحی و اجرای سد سازی در منطقه دارد افزود: پیش از انقلاب تعداد سدهای کشور کمتر از 19 سد بوده است، اما به برکت انقلاب اسلامی در این 36 سال 647 سد به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: به همت مهندسان ایرانی در کشورهای سریلانکا؛ کنیا، تاجیکستان و کشورهای آمریکای لاتین و افریقایی نیز سدهایی ساخت شده است.

گفتنی است موزه آب که در بخش شمال غربی مجموعه سعدآباد واقع شده وابسته به موسسه گنجینه ملی آب ایران (وزارت نیرو) است که در سال 1378 فعالیت خود را با هدف آشنایی مردم با سازهای آبی سنتی و همچنین آموزش چگونگی مصرف، مردم شناسی و مسائل فرهنگی آب آغاز کرده است.

علاقمندان می توانند از 2 تا 8 اسفندماه همه روزه (به غیر از دوشنبه ها) از ساعت  9 تا 16:30 از این سازه ها واقع در موزه آب واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی بازدید کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار