یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که عدم پیگیری‌های بانک مرکزی در مورد معوقات بانکی می‌تواند باعث بدبینی‌های بعدی برای این سازمان شود.

اراده‌ای جهت پیگیری معوقات بانکی از سوی بانک مرکزی مشاهده نمی‌شود/ رقم معوقات بانکی بیش از 200 هزار میلیارد استابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در مورد برخی انتقادات نسبت به پیگیری بانک مرکزی جهت معوقات کلان بانکی گفت: برای تشکیل دادگاهی چون رسیدگی به معوقات بانکی باید شاکی وجود داشته باشد چرا که این عزم شاکی است که می‌تواند پرونده‌ای را به سرانجام برساند.
 
وی افزود: اینکه بخواهیم پرونده‌ای تشکیل بدهیم اما پیگیری‌های جدی وجود نداشته باشد بی‌فایده است و پرونده معوقات بانکی با این ابعاد به سرانجام نخواهد رسید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بانک مرکزی در حال حاضر این اراده را بابت پیگیری معوقات بانکی از خود نشان نمی‌دهد که این امر بیانگر موضوعات مختلف است.
 
نکو متذکر شد: باید دید آیا عدم همراهی با بانک مرکزی در جهت معوقات کلان بانکی تأثیرگذار است یا اینکه مسائل پشت پرده همچنان اجازه نمی‌دهد پرونده بدهکاران بانکی به طور شفاف رسیدگی شود.
 
نماینده مردم رباط کریم در ادامه با اشاره به عوامل پشت پرده در جهت بررسی پرونده معوقات کلان بانکی بیان داشت: موانع اندکی وجود دارد که مانع رسیدن بانک مرکزی نسبت به مطالبات خود می‌شود.
 
نکو تأکید کرد: بانک مرکزی باید در رسیدگی به پرونده معوقات بانکی سریع عمل کند چرا که به تعویق افتادن این موضوع می‌تواند خساراتی را متوجه دولت کند.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی باید دلایل عدم پیگیری معوقات بانکی را بطور شفاف مطرح کند، بیان داشت: عدم پیگیری‌های بانک مرکزی درخصوص معوقات بانکی می‌تواند باعث بدبینی‌های بعدی شود.
 
نکو در پایان با اشاره به رقم معوقات بانکی که بین 95 هزار میلیارد تا 200 هزار میلیارد تومان عنوان شده است، بیان داشت: بنده معتقدم این رقم بالاتر از رقم عنوان شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار