کنعانی‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

چین و روسیه مستقل از سیاست آمریکا وارد صحنه مذاکرات شوند

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اگر چین و روسیه مستقل از سیاست آمریکا وارد صحنه شوند در این صورت ممکن است تضمین اجرایی وجود داشته باشد، و با توجه به اینکه کنگره تحت تأثیر شدید لابی صهیونیستی است اینکه آمریکا بتواند تضمین اجرایی بدهد دور از ذهن است.

/////"حسین کنعانی مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون مذاکرات هسته‌ای گفت: "مقام معظم رهبری" در بحث دشمن‌شناسی این مسئله را بارها و بسیار کامل تشریح کرده‌اند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که توافقاتی که آمریکایی‌ها  تاکنون انجام داده‌اند، چه در زمان اوباما و چه قبل از وی تحت تأثیر لابی صهیونیستی بوده است، و اگر ما به این مسئله امید داشته باشیم که در صورت توافق تحریم‌ها لغو خواهد شد اشتباهی نابخشودنی را مرتکب شده‌ایم.
 
این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: آمریکایی‌ها بارها زیر قول خود زده‌اند و این دلیلی است بر اینکه "مقام معظم رهبری" شناخت دقیقی از عملکرد این کشور پیدا کنند، و اگر اعضای 1+5 اگر تحت تأثیر سیاست‌های آمریکا قرار بگیرند، حتی اگر توافقنامه‌ای نوشته شود به مرحله اجرا در نخواهد آمد.  
 
کنعانی مقدم افزود: اگر چین و روسیه مستقل از سیاست آمریکا وارد صحنه شوند در این صورت ممکن است تضمین اجرایی وجود داشته باشد، و با توجه به اینکه کنگره تحت تأثیر شدید لابی صهیونیستی است اینکه آمریکا بتواند تضمین اجرایی بدهد دور از ذهن است.  
 
وی تصریح کرد: برخی از تحلیلگران مذاکرات 1+5 با ایران را به مذاکرات ایران و آمریکا تبدیل کرده‌اند در صورتی که اینگونه نیست.
 
این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: ایران در چارچوپ 1+5 و تنها در بحث هسته‌ای با آمریکا مذاکره می‌کند و این نقشه راهی است که "مقام معظم رهبری" طراحی کرده‌اند، و می‌بایست به رهنمودهای ایشان عمل کرد.  
 
کنعانی مقدم افزود: آمریکایی‌ها قصد دارند از این فرصت استفاده کنند و مسائل دیگری را در خصوص مباحث منطقه‌ای وارد این مذاکرات کنند، آمریکا می‌خواهد از اهرم مسئله هسته‌ای استفاده کند تا بتواند به اهداف خود در منطقه دست یابد.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: رهبری بارها تأکید کرده‌اند که مذاکرات ایران تنها درخصوص مباحث هسته‌ای است و نباید اجازه داد تا مسائل دیگری وارد مذاکرات شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار