عدم تایید ديدار بين آمريکا و طالبان افغانستان در دوحه از سوی کاخ سفید

کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد هیچ دیداری در قطر بین نمایندگان آمریکا و طالبان افغانستان در تلاش برای فراهم کردن زمینه برای گفتگوهای صلح پیش بینی نشده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ مسئولان طالبان که خواستند نامشان فاش نشود روز پنجشنبه به نوبه خود اعلام کردند چنین دیداری ممکن است هرچه سریعتر انجام گیرد. برخی منابع طالبان از گفتگوها در هفته آینده خبر دادند. 
 برنادت میهان سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا گفت :‌ « آمریکا در این مرحله دیدار پیش بینی شده ای با طالبان در دوحه ندارد. »
تلاش های بسیاری برای گفتگو بین طالبان و واشنگتن- حامی اصلی دولت افغانستان- در سال های گذشته صورت گرفته است بدون آنکه نتیجه بخش باشد. این گفتگوها به ویژه به علت عدم توافق درباره عقب نشینی کامل نظامیان خارجی از افغانستان بی نتیجه بوده است. شورشیان طالبان خواهان این عقب نشینی هستند. 
میهان گفت :  ما به حمایت از روند آشتی ملی در افغانستان ادامه می دهیم که براساس آن طالبان و افغان ها برای گفتگوها متعهد شده اند تا برای پایان درگیری به توافق برسند. 
در حال حاضر تنها 12 هزار و 500 نظامی خارجی در افغانستان باقی مانده است که اکثر آنها آمریکایی هستند. مسئولیت اصلی آنها سازماندهی و آموزش نیروهای افغان در برابر طالبان است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار