افزایش بیکاری در یونان همزمان با سیاستهای ریاضتی

از ابتدای اعمال سیاست های ریاضتی تحمیل شده از سوی اتحادیه اروپا به یونان، نرخ بیکاری در این کشور از 7.5 به 27.9 درصد افزایش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: فرانسه همواره و به طور سنتی حامی یونان بوده است. مسئله سیاست های ریاضتی محور گفتگوهای روز جمعه در بروکسل بود. سوال این است که آیا سیاست ریاضتی برای به حرکت در آوردن رشد اقتصادی یونان راه حل مناسبی است یا خیر؟ گزارشگر این شبکه گفت: پیام آلمان این است، چرا باید برنامه ای را که تاکنون موثر بوده است، کنار گذاشت. 

در این بخش قسمتی از سخنرانی مرکل در کاخ الیزه پخش شد. وی بر ادامه سیاست های ریاضتی در یونان تاکید کرد. 

گزارشگر گفت: یونان پس از پنج سال رکود، سال گذشته شاهد رشد اقتصادی بود. رشد اقتصادی این کشور در پایان سال 2014 به یک درصد رسید. کمیسیون اروپا بر این باور است که رشد اقتصادی یونان در پایان سال جاری به دو ممیز پنج دهم خواهد رسید. 

وزیر دارایی یونان گفت: دولت یونان برنامه هایی که در پنج سال گذشته به اجراء درآمده است را زیر سوال قرار داده است. این برنامه ها از نظر کسانی که از آن منفعتی نمی برند، شکست خورده تلقی می شوند.

گزارشگر در ادامه افزود: یونان دیگر حاضر به تحمل و قبول سیاست های ریاضتی نیست. نرخ بیکاری پیش از بحران  هفت ممیز پنج درصد بود. این نرخ در عرض پنج سال به 27.9 درصد رسید. این بیکاران قادر به پرداخت بدهی ها و مالیات شان نیستند و همین مسئله بودجه دولت را با مشکل مواجه کرده است. به طور همزمان یونان فقیر تر شده است. نرخ تولید ناخالص ملی در این کشور به یک سوم کاهش یافته است. این نرخ از تولید ناخالص ملی برای یونان غیر قابل تحمل است. 




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار