«محمد نصرتی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

«قلبی بزرگتر از جهان» با هدف تحقق صلح جهانی تألیف شده است

کتاب موسیقیایی «قلبی بزرگتر از جهان» به قلم «عرفان نظر آهاری» به آهنگسازی «محمد نصرتی» با هدف تحقق صلح جهانی تهیه شده است.

محمد نصرتی، آهنگساز کتاب موسیقیایی "قلبی بزرگتر از جهان" در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، گفت: سابقه همکاری من با "عرفان نظر آهاری" نویسنده این کتاب به 8 سال پیش برمی‌گردد.

وی ادامه داد: تهیه‌ی کتاب "قلبی بزرگتر از جهان" از 2 سال پیش آغاز شده و اکنون نتیجه داده است، این کتاب داستان پیوسته بوده که شنونده باید آن را به صورت مداوم و بدون وقفه بشنود.

این آهنگساز اظهار داشت: کتاب "قلبی بزرگتر از جهان" داستان انسانی را روایت می‌کند که بعد از تولد قلب خود را جا می‌گذارد و در برخورد با دانه، ستاره، دریا و مابقی عوامل موجود در جهان هستی قلبش را می‌یابد.

نصرتی ادامه داد: هدف من از هنرنمایی در این کتاب ارائه یک دکوپاژ خوب بوده تا بتوان آن را میان متن و موسیقی کتاب قرار دارد.

وی اظهار داشت: هدف کتاب "قلبی بزرگتر از جهان" صلح جهانی است و  موسیقی به کار گرفته شده در آن تلفیقی از موسیقی رایج در تمام جهان است.

این آهنگساز افزود: از کشورهایی که می‌توان رگه‌هایی از موسیقی آنها را در بدنه‌ی کتاب "قلبی بزرگتر از جهان" پیدا کرد، باید به کشورهای آسیای شرقی، آفریقا، اروپا و خاور میانه اشاره کرد.

نصرتی تصریح کرد: لزوم به هم پیوستگی میان قطعات موسیقی و اجتناب از برش‌های معمول در ساخت چنین آثاری یکی از مشکلات کاری ما بود.

وی ادامه داد: داستان "قلبی بزرگتر از جهان" به 9 زبان ترجمه شده و در ترجمه‌های مختلف لطمه‌ای به پیوستگی ساختار موسیقیایی آن نخورده است.

وی خاطر نشان کرد: لزوم هماهنگی موسیقی کتاب با زبان و فرهنگ بومی هر کشور از مشکلات دیگر موجود بر سر راه تألیف این کتاب به حساب می‌آمد که به لطف خدا با زبان موسیقی موفق به برقراری ارتباط با زبانها و فرهنگ‌های دیگر شدیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.