فیصل المقداد: توافق آمریکا و ترکیه در تجهیز تروریست‌ها به معنای شکست طرح «دی‌میستورا» است

معاون وزیر خارجه سوریه در مقاله‌ای توافق اخیر آمریکا و ترکیه در تجهیز و آموزش تروریست‌ها را شکست طرح فرستاده سازمان ملل دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ «فیصل المقداد» روز شنبه طی مقاله‌ای در روزنامه لبنانی «البناء» نوشت: توافق آمریکا و ترکیه در مورد تجهیز و تسلیح تروریست‌های موسوم به مخالفان میانه‌رو به معنای شکست طرح «استفان دی‌میستورا» فرستاده سازمان ملل پیش از آغاز آن است و همچنین نشان دهنده شکست «اردوغان» و سازمان اطلاعاتی ترکیه در همکاری با گروه‌های تروریستی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر کسی که معتقد است توطئه تروریستی-آمریکایی- ترکی جدید موفق خواهد شد متوهم است؛ هدف از این توافق‌نامه اعطای کمک جدید به تروریست‌ها برای امتحان مقاومت سوریه و طولانی و فرسایشی کردن بحران و فراهم کردن شرایط برای هژمونی اسرائیل در منطقه است.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: آمریکا، فرانسه، انگلیس و برخی دیگر از کشورها باید از موافقت با طرح «دی‌میستورا» خجالت بکشند به دلیل اینکه از طرح آموزش تروریست‌ها از طریق ترکیه و آمریکا حمایت می‌کنند.

«المقداد» در بخش دیگری از مقاله اضافه کرد: شیوه غرب در فشار بر کشورهای مستقل و دارای حاکمیت همانند روسیه، چین،آرژانتین، جمهوری اسلامی ایران، نیکاراگوئه، سوریه و آفریقای جنوبی و همچنین ونزوئلا بر خلاف منشور سازمان ملل است.

انتهای پیام//




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار