در دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان با ولایتی مطرح شد

ولایتی: ایران همیشه به دنبال تحکیم وضعیت دولت قانونی در افغانستان بوده/هیسم: نقش ایران در پذیرش مهاجران افغانی ارزشمند است

دیدار علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیکلاس هیسم نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان ظهر امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک صورت گرفت.

هیسم: نقش ایران در پذیرش مهاجران افغانی ارزشمند است/ ولایتی: ایران همیشه به دنبال تحکیم وضعیت دولت قانونی در افغانستان است

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، دیدار علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیکلاس هیسم نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان ظهر امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد.

در این دیدار هیسم با اشاره به قرابت دو کشور ایران و افغانستان اظهار داشت:‌ این دو کشور به لحاظ سیاسی و اقتصادی دوستان خوبی هستند و یادآوری می‌کنم نقش ایران در انتخابات سال گذشته افغانستان و همچنین کمک‌های ایران برای حل مشکلات آن دوره قابل چشم‌پوشی نیست.

 نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان تصریح کرد: نقشی که ایران در پذیرش مهاجران و مبارزه با مواد مخدر در رابطه با افغانستان دارد نقشی ارزشمند است.

در ادامه این دیدار علی‌اکبر ولایتی نیز از حضور وی تشکر کرد و ابراز داشت: این که ایران و افغانستان مشترکات زیادی دارند و ایران از وحدت در افغانستان حمایت می‌کند امر تازه‌ای نیست ضمن این که ایران در چهل سال گذشته مهاجران زیادی از افغانستان پذیرفته است. این مهاجران همیشه با برخورد مناسب مردم و دولت ایران مواجه بودند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که مشکلات افغانستان باید به صورت داخلی و بدون دخالت کشورهای خارجی حل و فصل شود، تصریح کرد:‌ تمامی کشورهایی که دارای مرز مشترک با افغانستان هستند، از جمله پاکستان به دلیل وجود مشکلات مشترک آمادگی همکاری برای حل مشکلات افغانستان را دارند.

وی با بیان این که حل مشکلات افغانستان از طریق نیروهای داخلی اقدامی عملیاتی است ابراز امیداوری کرد: دولت جدید امکان برقراری گفتگو و مذاکره را فراهم کند.

ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: ما معتقدیم به دلیل ظهور داعش برخی از گروه‌های تندرو به این گروهک تروریستی پیوسته‌اند تا افغانستان به دلیل برخی شرایطی که دارد علی رقم مخالفت دولت این کشور امکان ظهور تندروی و تندروها در این کشور فراهم است و جمهوری اسلامی ایران همیشه به دنبال تحکیم وضعیت دولت قانونی در این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار