امیری‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

برقراری امنیت و ثبات در منطقه با توافق نهایی ایران/ انزوا و هراس رژیم صهیونیستی

یک کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه در صورت توافق کشورهای کوچک و حواشی منطقه به سمت همگرایی و همکاری با جمهوری اسلامی می‌روند و چهره منطقه با ثبات و امن خواهد شد، گفت: رژیم صهیونیستی از توافق ایران هراس دارد و با توافق نهایی کشورمان قطعا به انزوا خواهد رفت.

مذاکرات"رضا امیری‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در رابطه با مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: اسرائیل و بعضی از کشورهای منطقه از مذاکرات هسته‌ای ایران دیوانه شده‌اند و اگر توافق هسته‌ای ایران با 1+5 به نتیجه برسد، دیگر آنها بهانه‌ای ندارند تا در اروپا و امریکا جو سازی کنند.

وی در ادامه گفت: کشورهای همسایه احساس می‌کنند، در جریان مذاکرات هسته‌ای، روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای غربی بهبود پیدا کند، البته فکر ‌می‌کنند مذاکرات هسته‌ای برای آنها بهانه‌ای شده است، از این رو آنها می‌خواهند گسترش روابط را از این وسط بردارند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه در منطقه خاورمیانه جایی که اسرائیل هستی خودش را در گرو انزوای ایران می‌داند، افزود: به جایی رسیده است که جمهوری اسلامی ایران حرف اول را در کل منطقه غرب آسیا می‌زند.

امیر‌ی‌مقدم با تاکید بر اینکه ترس و نگرانی اسرائیل این است که ایران و غرب در مسئله هسته‌ای ایران و غرب به توافق برسند، افزود: ایران به عنوان قدرت اول منطقه تثبیت می‌شود و اسرائیل جایی در منطقه ندارد و به شدت تمامی ابزار‌ها و امکانات را به کار گرفته تا مانع از توافق هسته‌ای ایران شود.

وی اظهار داشت: اگر مذاکرات به توافق ختم نشود، به هر حال جایی که حرف ایران را بشنود و ترتیب اثر دهد، دیگر وجود ندارد، اما اگر این اتفاق بیافتد، آنها به انزوا خواهند افتاد؛ البته رقابت ما در سطح منطقه برقرار است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: در صورت توافق کشورهای کوچک و حواشی منطقه به سمت همگرایی و همکاری با جمهوری اسلامی می‌روند و چهره منطقه پر تنش و پر چالش مثل دیروز نخواهد بود و منطقه چهره با ثبات‌تری خواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت اول منطقه در ثبات استمرار منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار