تشریح اولویت‌های آموزش و پرورش استان تهران در عرصه پژوهشی

معاون پژوهش و مدیریت نیروی انسانی آموزش و پرورش استان تهران عمده‌ترین اولویت‌های مجموعه تحت مدیریتی خویش درعرصه پژوهش‌های میدانی، دانش آموزی، فرهنگی را تشریح کرد.

حسین سنجری معاون پژوهشی و مدیریت نیروی انسانی آموزش و پرورش استان تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده عنصر پژوهش و تحقیقات در رشد،‌توسعه و پیشرفت کشور در ابعاد گوناگون اظهار کرد: اقدامات پژوهشی در سطح استان تهران در بخش‌های گوناگون با جدیت دنبال می‌شود و همواره اهداف و برنامه‌های خویش را با اعتقاد به فعالیت‌ها در مبنای علمی عملیاتی می‌کنیم که در قالب‌های  گوناگون به شرح ذیل اجرایی می‌شود.

1- پژوهش‌های میدانی: با اولویت‌ها و سیاست های کلی نظام که رهبری معظم انقلاب آنرا اعلام و ابلاغ می‌فرمایند که پس از انعقاد قراردادها با پژوهشگران به صورت کاربردی و با توجه به نیازهای منطقه‌ای و استانی اجرایی می‌شود.

2- پایان نامه‌های دانشجویی: در این بخش فرهنگیانی که مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند مد نظر ما قرار می‌گیرد و از پایان‌نامه‌های مختلف حمایت‌های مالی لازم صورت می‌گیرد.

3- پژوهش‌های دانش آموزی در این حوزه و با همیاری معاونت متوسطه از دانش آموزان فعال در پژوهشسراها بهره می‌گیریم و از ایده‌ها و نظریات فعالان این عرصه بهره مند می‌شویم و در جهت ظرفیت سازی و توانمند سازی هر چه بیشتر اقدامات لازم را عملیاتی می‌کنیم.

4- پژوهش‌های موردی: در این بخش با توجه به الزامات مربوطه پژوهش‌های موردی دنبال می‌شود که با عقد قرارداد با کارشناسان مربوطه در عرصه‌های مورد نیاز موارد پژوهشی مورد کنکاش و واکاوی قرار می‌گیرد.

5- اقدام پژوهشی فرهنگیان: در این عرصه فرهنگیان فعال در حوزه‌های پژوهشی نسبت به تحقیق و بررسی در ارتباط با مسائلی که در کلاس درس و مدرسه با آن روبرو هستند ورود می‌نمایند تا با اقدام پژوهی در جهت رفع و بهبود مشکلات گام‌های تحقیقاتی برداشته شود.

سنجری در پایان تصریح کرد: با حمایت‌های وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل استان تهران اقدامات پژوهشی در عرصه آموزشی، تربیتی و پرورشی با کیفیت دنبال می‌شود که به طور یقین در ارتقای سطح علمی،آموزشی و مدیریتی تاثیر بسزایی را ایفا می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار