عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

صادرات دارو نیازمند بستر سازی است

آریایی نژاد گفت: صادرات دارو نیازمند بسترهای مناسب است که باید ضمن انجام کار کارشناسی و دقیق شرایط آن برای کشور فراهم گردد.

احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: ظرفیت‌های مناسب تولیدات دارویی در کشور فراهم است و در حال حاضر بخش عمده‌ای از داروهای مصرفی در کشور تولید داخل هستند که می‌توان ضمن افزایش کیفیت این داروها و توجه به اثر بخشی آن وارد حوزه صادرات نیز شد.

وی گفت: بسیاری از داروهای وارداتی به کشور مشابه داخلی دارند و باید در ضمن بستر سازی برای صادرات دارو فرهنگ استفاده از داروی با کیفیت داخلی نیز در جامعه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه صادرات دارو می‌تواند زمینه مقایسه و رقابت با شرکتهای خارجی در این حوزه را نیز برای شرکتهای تولید داروی داخلی فراهم سازد، خاطر نشان کرد: البته حمایت از شرکتهای دانش بنیان و دارو ساز نقش مهمی در ورود به بحث صادرات دارویی دارد.

وی افزود: گرانی‌ داروهای خارجی و توانمندی دانشمندان و دارو سازان ایرانی مهمترین دلیل برای ورود به بخش صادرات دارو است که امیدواریم با حمایت دولت شرایط تحقق آن ایجاد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار