«رهبر قنبری» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عملکرد محافظه‌کارانه همراه با وحشت مسئولان سینمائی/ جایگاه سینمای ایران در دوره قبل تنزل یافت

رهبر قنبری کارگردان سینما گفت: مدیران فرهنگی و سینمایی وقت رفتار محافظه کارانه همراه با ترس و وحشت داشتند.

رهبر قنبری،کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: عملکرد مسئولان فرهنگی و سینمایی کشور در سال جاری محافظه کارانه و توأم با  ترس و وحشت بوده است، آنها هراس داشتند که اقدامی موجب برکنار شدنشان نشود و امیدواریم این وحشت محافظه‌ کاری و رفتار کج دار به مرور به شهامت تبدیل شود.

قنبری اظهار داشت: تلفیق تغییر مسئولان جدید سینمایی با عوض شدن دولت تا حدودی دست و پای آنها را بست و رفتارشان محتاطانه شد، با انتخابات دوره بعد مجلس شورای اسلامی شایعه اتفاقات دیگری درعرصه سینما بوجود  بیاید و عملکرد و رفتار مسئولان سینمایی با شهامت سیاسی همراه شود.

این کارگردان با بیان اینکه جشنواره امسال پدیده نداشت عنوان کرد: از طبع مردم بطور دقیق خبر ندارم اما محصولات جشنواره فیلم فجر پدیده نداشت و فکر می‌کنم در گیشه سخت بتواند مخاطب را جذب کند و گیشه داشته باشد. سینمای عوامانه ما بیشتر از سینمای خاص فعال است.

وی در خصوص جایگاه سینمای ایران جهان اظهار داشت: در فستیوال و جشنواره‌های فرهنگی جایگاه خوبی داشتیم که در چند سال قبل و در دوران مدیریت شمقدری این جایگاه تنزل یافت ولی همیشه جایگاه سینمای ایران خوب بوده است.

قنبری ابراز داشت: من فکر نمی‌کنم که هیچ کدام از فیلمسازان ایرانی با غرض و مرض علیه ایران فیلم بسازند و منافع ایران را به خطر بیندازند.

وی با آرزوی برطرف شدن مشکلات اقتصادی سینما در سال جدید گفت: امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که سینما اهالی آن بدون مشکل مالی فیلم خوب بسازند و مردم از سینما راضی باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار