رییس قطب چشم‌پزشکی علوم‌ پزشکی شهید ‌بهشتی:

پزشکان دوران جنگ با کمترین امکانات، بزرگترین اقدامات را انجام دادند/ ایران رکورددار بیشترین مقالات درمان جانبازان شیمیایی

عین اللهی گفت: پزشکان دوران جنگ با کمترین امکانات، بزرگترین اقدامات را انجام دادند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از بسیج جامعه پزشکی کشور دکتر بهرام عین‌اللهی رییس قطب چشم‌پزشکی علوم‌ پزشکی شهید ‌بهشتی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهید دکتر رهنمون راهی برای آشنایی نسل جوان جامعه پزشکی با پزشکان ایثارگر است، افزود: بسیج جامعه پزشکی حضور فعالی در دوران دفاع مقدس داشته تا رشادت‌ها و ایثارگری‌های پزشکان را به نسل جوان معرفی کند.  
 
وی گفت: متاسفانه تعدادی از افراد که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند از ارزش‌های آن دوران تا حدودی فاصله گرفته‌اند، لذا برگزاری چنین یادواره‌هایی از شهیدان دوران دفاع مقدس تلنگری برای آنها است تا به خود بیایند. 
 
رئیس بخش چشم بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد گفت: در چنین یادواره‌هایی بسیاری از دوستان قدیمی جبهه و جنگ یکدیگر را ملاقات و تمام خاطرات آن دوره را زنده می‌کنند. 
 
عین‌اللهی در ادامه گفت: در دوران جنگ اقدامات شایسته و مبتکرانه‌ای در زمینه بهداشت و درمان به خصوص در درمان جانبازان شیمیایی صورت گرفت که هنوز هم ادامه دارد به طوری که امروزه بیشترین مقالات در زمینه درمان جانبازان شیمیایی متعلق به کشور ماست.  
 
وی با بیان اینکه بسیج در جایگاه یک ارگان پیشگام در تمام حوزه‌ها به بخش علمی نیز وارد می‌شود، افزود: تروما یکی از این بخش‌ها است که بسیج در آن همیشه پیشقدم بوده و تاکنون راهکارهای خوبی را نیز ارایه داده است.  
 
عین‌الهی با بیان اینکه اخلاق جزیی از معنویت است، افزود: آن چیزی را که غربی‌ها اخلاق معرفی می‌کنند جدا از فرهنگ و جهان‌بینی بوده و هیچ معنایی ندارد، از یک طرف از اخلاق سخن می‌گویند و از دیگر سو هزاران نفر را با سلاح‌های غیرمتعارف از بین می‌برند.  
 
وی در ادامه گفت: اخلاق در دین و فرهنگ ما معنا پیدا می کند و زمانی فرد به اخلاقیات پایبند خواهد بود که معتقد به اسلام و توحید باشد، زمانی که افراد اعتقاد داشته باشند که کار خدمت به خلق است در نتیجه اخلاق در حوزه کاری آنها نیز نمود پیدا خواهد کرد.    
 
رئیس بخش چشم بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد گفت: در قرآن و روایات خدمت به خلق نوعی عبادت محسوب می شود و اینها در قالب دین معنا پیدا می‌کند.   
 
عین‌الهی افزود: افراد در جامعه به دنبال الگو هستند و شهید دکتر رهنمون به عنوان الگوی پزشکی ایثارگر در دوران دفاع مقدس برای جامعه پزشکی راهگشا است.   
 
خدمات بیمارستان‌های صحرایی را پایه‌ای کنیم  
وی گفت: در دوران جنگ تحمیلی پزشکان به دلیل مسئولیت‌های اجرایی خود با کمترین امکانات بزرگترین کارها را انجام دادند، یکی از این اقدامات برپایی بیمارستان‌های صحرایی در نزدیک‌ترین محل به خط مقدم بود. 
 
عین‌الهی با اشاره به شهادت پزشکان حین مداوای مجروحان در بیمارستان‌های صحرایی افزود: به همین دلیل بیمارستان‌های صحرایی یکی از موفق‌ترین الگوهای دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود. 
 
رئیس بخش چشم بیمارستان شهید دکتر لبافی‌نژاد با اشاره به خدمات موقتی بیمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم تاکید کرد: باید کیفیت خدمات در این مناطق افزایش یابد و به سمت ارایه خدمات پایه‌ای حرکت کنیم.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار