خسروتاج در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حمایت از تولید داخل تنها با سود بازرگانی و حقوق گمرکی امکانپذیر نیست

قائم مقام وزیر صنعت گفت: سود بازرگانی و حقوق گمرکی راهکاری کوتاه مدت برای حمایت از تولید محسوب می‌شود و جهت حمایت از تولیدات داخلی باید در کنار راهکارهای کوتاه مدت تصمیمات بلند مدت نیز اتخاذ شود.

مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تاثیر سود گمرکی در حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: سود بازرگانی و حقوق گمرکی مکانیسم و راهکاری کوتاه مدت چهار تا پنج ساله و حداکثر ده ساله در جهت حمایت از تولید داخل می‌تواند باشد. 

وی افزود: در حالی که ما در حال افزایش تعاملات خود با دنیا هستیم و نیز در قالب تعرفه‌های ترجیحی با کشورهای همسایه روابط خود را توسعه می‌دهیم واحدهای تولید ما نباید انتظار داشته باشند که تا ابد با نظام تعرفه ای و سود بازرگانی از تولید حمایت کنیم.

قائم مقام وزیر صنعت تصریح کرد: حمایت از تولید سیاستهای مختلفی را می‌طلبد که یکی از ْآنها نظام سود بازرگانی و حقوق گمرکی در بازه زمانی 4 تا 5 ساله است.

وی تاکید کرد: اگر از یک صنعت چهار یا پنج سال و حداکثر ده سال با سود بازرگانی حمایت کردیم و هنوز آن صنعت نتوانسته روی پای خود بایستد باید مشکلات آن بررسی شود تا ببینیم چرا با وجود این حمایت هنوز نتوانسته موفق شود.

خسروتاج تصریح کرد: سود بازرگانی و حقوق گمرکی راهکاری کوتاه مدت برای حمایت از تولید محسوب می‌شود و در جهت حمایت از تولید باید در کنار راهکارهای کوتاه مدت تصمیمات بلند مدت تصمیمات بلند مدت نیز اتخاذ شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار