استعفای نماینده "رانت‌خوار" پارلمان انگلیس

گزارش‌ها از استعفای "مالکوم ریفکیند"، رئیس کمیسیون امنیت و اطلاعات پارلمان انگلیس در پی افشای رسوایی رانت‌خواری علیه وی حکایت دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، مالکوم ریفکیند"، این سیاستمدار 68 ساله همچنین عضویت خود را در حزب محافظه‌کار انگلیس به حالت تعلیق درآورده است.

وزیر خارجه اسبق انگلیس پیش‌تر گفته بود که از سمت خود کناره‌گیری نخواهد کرد و با این اتهامات مبارزه می‌کند.

ریفکیند و جک استرو وزیر خارجه اسبق انگلیس از حزب کارگر هر دو در مظان اتهام رانت‌خواری قرار دارند. 

دو وزیر خارجه اسبق انگلیس متهم هستند که از نفوذ سیاسی خود برای رساندن سود به یک شرکت جعلی چینی در ازای دریافت هزاران پوند سوء استفاده کرده‌اند. استراو نیز عضویت خود را در حزب کارگر انگلیس به حالت تعلیق در آورده است.

در همین حال، یک مفسر سیاسی مقیم لندن عنوان کرد واقعا جای تاسف است که دو مردی که در جایگاه پیشبرد امور خارجه انگلیس  بوده‎اند این چنین ساده لوحانه در دام نقشه‌ای ابتدایی بیفتند.

"کریستوفر والکر" گفت: این شرکت جعلی که توسط روزنامه دیلی تلگراف و یک شبکه تلویزیونی طرح ریزی شده بود با حدود 12 نماینده پارلمان انگلیس تماس گرفته بود و بسیاری از آنان حتی زحمت پاسخ دادن را هم به خود ندادند... سیاست خارجی (ما) در دست کسانی است که در دام چنین کلاهبرداری می‌افتند.

در همین حال، "رادنی شکسپیر"، استاد اقتصاد انگلیسی در مصاحبه با پرس تی‌وی می‌گوید دریافت پول در ازای لابی‌گری در بین نمایندگان انگلیسی امری متعارف است.

شکسپیر افزود: البته لزوما بد نیست اگر آنچه که در ازای آن پول دریافت می‌کنند در نهایت در راستای تامین منافع حوزه انتخاباتی آنان باشد، ولی این طور نیست. 

در پی افشای این رسوایی رانت‌خواری، نظارت بر روند رسیدگی به درآمد نمایندگان پارلمان تشدید شده است.

نشریه ایندیپندنت اخیرا گزارش داد که نمایندگان انگلیسی در سال گذشته میلادی بیش از 7 میلیون پوند از محل دریافت‌های غیر پارلمانی خود درآمد داشته‌اند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار