کلینتون: مردم آمریکا احساس می‌کنند آژانس امنیت ملی به آنها خیانت کرده است

نامزد احتمالی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی تاکید کرد که شهروندان آمریکایی زمانی که برنامه های جاسوسی آژانس امنیت ملی را متوجه می شوند، احساس می کنند که به آنها خیانت شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، اسپاتنیک نوشت: هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی، در مصاحبه با وبسایت خبری "ری کد نیوز"، تصریح کرد که شهروندان آمریکایی زمانی که از برنامه های جاسوسی آژانس امنیت ملی آگاه شدند، احساس کردند که به آنها خیانت شده است.

اطلاعات فاش شده از سوی ادوارد اسنودن افشاگر برنامه های جاسوسی دولت آمریکا نشان می دهد که آژانس امنیت به طور گسترده ای، از شهروندان آمریکایی و سایر کشورها جاسوسی می کرده است. اسنودن این اطلاعات را از سال 2013 میلادی تاکنون فاش کرده است.

کلینتون در ادامه گفت: من فکر می کنم که آژانس امنیت ملی آمریکا باید در خصوص آنچه که انجام می دهد، شفاف تر باشد. مردم احساس می کنند به آنها خیانت شده است.

وزیر خارجه سابق آمریکا افزود: آژانس امنیت ملی باید در چارچوب قانون عمل کند، آمریکا نیز باید قوانینی را تعریف کند تا این مساله را به طور قطع مشخص کند که ما آژانس امنیت ملی را در برابر اقداماتش پاسخگو بدانیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اسنودن را یک خائن و وطن فروش می داند، گفت: هرگز نمی تواند از آنچه که اسنودن انجام داده، چشم پوشی کند. وی میلیون ها سند را به سرقت برده و این یک طنز بزرگ است که اکثر اسنادی که او به سرقت برده، ارتباطی با آزادی های مدنی آمریکا نداشته است.

اسنودن هم اکنون در روسیه اقامت دارد. وی به اتهام جاسوسی و سرقت اسناد دولتی، از سوی دولت آمریکا تحت تعقیب است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: وبگردی ، مردم ، آمریکا ، امنیت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار