رزمایش پیامبر اعظم(ص) 9

سردار فدوی: بزرگ‌ترین رژه شناوری جهان در رزمایش پیامبر اعظم اجرا شد/ استفاده از ماکت ناو هواپیمابر در رزمایش‌های آینده سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در نهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) شاهد بزرگ‌ترین رژه شناوری در سطح جهان بودیم.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با «رزمایش پیامبر اعظم(ص)9» اظهار داشت: امروز با عنایت خدا، این رزمایش توسط نیروهای دریایی، زمینی، هوافضا و نیروهای بسیج در تنگه هرمز آغاز شد.

وی افزود: ویژگی این رزمایش ارائه توانمندی‌های نو و متفاوت بود که مورد توجه مردم، رسانه‌ها و دشمنان قرار گرفت.

سردار فدوی در ادامه با بیان اینکه توانمندی‌های نیروهای پنج‌گانه سپاه ازجمله توانمندی‌های شناور، موشک‌های ساحل به دریا، پهپادها، ویژه و تکاور در عرصه‌های مختلف به نمایش گذاشته شد، تصریح کرد: امروز همچنین در نهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) شاهد بزرگترین رژه شناوری در سطح جهان بودیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در اولین روز از برگزاری رزمایش پیامبراعظم(ص) خاطرنشان کرد: در این روز شناورهای موشک‌انداز، راکت‌انداز، بالگردهای موشک‌انداز، و موشک‌های ساحل به دریا از دو نوع کروز و بالستیک مورد آزمایش قرار گرفت.

وی ادامه داد: به لطف زحماتی که در طولانی‌مدت انجام شد، این نمایش نتیجه رزمایش‌هایی بود که در گذشته برگزار شده بود، و متضمن قطعی این قضیه است که می‌توان در هر زمان و مکان و در هر نقطه‌ای استراتژی ویژه‌ای را در تنگه هرمز علیه دشمنان به کارگرفت.

سردار فدوی بیان داشت: هدف تاکتیکی امروز ما ماکت ناو هواپیمابر بود که تقریباً با ناو هواپیمابر برابری می کرد و بر روی آن سلاح‌ها و سیستم‌هایی کار گذاشته شده بود؛ ان‌شاءالله در رزمایش‌های مشابه روی این هدف و هدف‌های مشابه عملیات‌هایی را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار