عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛

انتخابات چهارمین دوره شورایاران پرشورتر از دوره های قبل خواهد بود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نقش شورایاری ها به عنوان یک بازوی نظارتی در فعالیت های مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است و به عنوان مشاوری مناسب برای شهرداران مناطق مختلف تهران می توانند کمک شایانی در اداره امور شهر باشند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به احتمال حضور پرشور مردم در انتخابات 22 اسفند ماه اظهار کرد: در دوره جدید با توجه به اطلاع رسانی ها و آمار ثبت نام شرکت کنندگان، میزان مشارکت مردم چشمگیر خواهد شد.

 وی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری تهران هماهنگی های لازم را با دولت انجام داده اند و پیش بینی می شود این انتخابات پرشورتر از 3 دوره گذشته برگزار شود. ضمن اینکه اعلام موضع رسمی دولت درباره این انتخابات نیز بر اهمیت کار و میزان توجه مردم به شورایاران افزوده است. 

شاکری از حضور طلاب و روحانیون در جریان این انتخابات نیز ابراز خوشحالی کرد و افزود: وقتی  لیست ثبت نام کنندگان انتخابات ملاحظه می کردم با ثبت نام تعداد قابل توجهی از طلاب و روحانیون مساجد و محلات تهران مواجه شدم و این مسئله خوشحال کننده است و نشان می دهد ائمه جماعات اهمیت حضور در جمع شورایاران محلات را درک کرده اند. از سوی دیگر حدود 500 نفر از جانبازان و خانواده های شهدا در میان ثبت نام کنندگان حضور داشتند که این مسئله نیز از احساس دین آنها نسبت به اداره امور شهر خبر می دهد. 

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه به نقاط قوت و ضعف فعالیت شورایاران اشاره کرد و گفت: همانطور که فعالیت شورای اسلامی شهر یک تجربه جدید است، تجربه شورایاری نیز یک تجربه قدیمی نیست و پدیده ای تازه و جدید به حساب می آید، از همین رو آزمون و خطاهایی در فعالیت ها وجود دارد که رفته رفته با کسب تجربیات جدید، می توان این خطاها و کمبودها را بهبود بخشید. ممکن است تنظیم مابین مدیریت شهر و نقشی که شورایاران ایفا می کردند چندان تفکیک شده نبوده باشد و یا بعضا ممکن است دخالت هایی از سوی مدیریت شهری در کار شورایاران و یا بالعکس در محلات به وجود آمده باشد. اما به نظر می رسد آیین نامه ای که ستاد هماهنگی شورایاران تنظیم کرده است، تاثیر بسزایی در همکاری شورایاران با مدیریت شهری داشته باشد. 

شاکری در خصوص مزیت های فعالیت شورایاران در شهر تهران اظهار داشت: در طول سال های اخیر مکررا گزارش فعالیت های خوب و تاثیرگذار شورایاران در محلات به شورای شهر تهران ارسال می شد و مشخص شد که شورایاران هم اشراف کاملی بر محلات تحت نظر خود دارند و هم اینکه با کمبودها و کاستی های محله ها به خوبی آشنا هستند. شورای شهر تهران نیز در برنامه ریزی های سالانه خود می تواند از اطلاعات شورایاران بهترین استفاده را داشته و در بودجه بندی مناطق، از تجربیات آنها بهره گیرد. 

عضو شورای شهر تهران در بخش پایانی اظهارات خود توصیه ای به شورایاران دوره چهارم داشت وعنوان کرد: امیدواریم افرادی که به عنوان شورایار انتخاب می شوند، اعتماد مردم را جدی بگیرند. شورایاران باید از اطلاعات و نظرات و تجربیات شورایاران دوره های گذشته بهره گرفته و بر محلات خود مسلط باشند. از جمله اقداماتی که شورایاران باید در محله های خود انجام دهند محله گردی و منطقه گردی برای شناسایی بهتر مشکلات خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار