عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تکمیل پازل سلامت بدون بخش پیشگیری محقق نمی‌شود

به نظر می‌رسد بخش زیادی از چالش‌ها و مشکلات موجود در حوزه سلامت باز خورد بی‌توجهی به مقوله بهداشت و پیشگیری باشد.

دکتر مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی همه حاکی از آن است که پرداختن به مقوله بهداشت بار تحمیلی به بخش درمان حوزه سلامت را کاهش می‌دهد اما هنوز پیشگیری و درمان در اولویت جای نگرفته است و به نظر بنده این به معنای عمل نکردن به قانون است. 

وی گفت: بخش عمده‌ای از بیماری‌های واگیر دار و غیر واگیر دار با الگوهای صحیح بهداشتی و پیشگیری رفع می‌شوند و نیازی به درمان باقی نمی‌ماند اما عدم توجه به این بخشش موجب شده است که تمام پتانسیل وزارت بهداشت و درمان در بخش درمان خلاصه شود. 

وی افزود: تا زمانیکه بازوی بهداشت تقویت نشود عمده اعتبارات وزارت بهداشت و درمان باید صرف درمان گردد و این بدان معنی است که مسیر را اشتباه رفته‌ایم. 

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها الگوهای بهداشتی در دفعات مکرر به مردم جامعه آموزش داده می‌شود، خاطر نشان کرد: به علت برداشت غلط از برخی موضوعات سیستم بهداشتی آنچنان که باید نقش موثری ندارد و این مشکل تنها از راه صرف منابع مالی در بخش بهداشت و تقویت زیر ساخت‌های بهداشتی محقق می‌شود. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.