صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب باشگاه خبرنگاران؛

از برخورد با تاکسی‌های بیکار و بی شناسنامه تا اختصاص 6هزار میلیارد تومان به حوزه اشتغال

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع های برخورد با تاکسی های بیکار و بی شناسنامه و تغییر معیار ورود به طرح روی میز شهرداری پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه ایران، خراسان، مردم سالار ی وطن امروز، جوان و آرمان در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون اختصاص 6 هزار میلیارد تومان به حوزه اشتغال، رونمایی مسکن اجتماعی محرومان ، کفه سنگین آسیب‌های فیلترینگ هوشمند و ...اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاه به آنها خواهیم داشت.
 
روزنامه وطن امروز:
 
افزایش تکنولوژی، ارتباطات جمعی گسترش شبکه اجتماعی، اعتیاد کودکان ، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و ... به شبکه‌های اجتماعی ارتباطات اجتماعی در فضاهای مجازی، افزایش معضلات و آسیب‌های اجتواعی افزایش جرائم مختلف از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه امروز است.
 
یکی از مهمترین آسیب‌های و معضلات در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی افزایش آسیب‌های فیلترینگ هوشمند است  معضلی که مسئولان را به فکر چاره انداخته است.
 
روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع کفه سنگین آسیب‌های فیلترینگ هوشمند می‌پردازد.
در این گزارش آمده است:
دولت به دنبال راه‌حلی است بر کاهش فیلترینگ» این جمله‌ای بود که بیسار از رسانه‌های دولت از یک  سال گذشته هر چند روز یک بار آن را به تیتر اول خود تبدیل کرده بودند. ماجرایی که وزیر ارتباطات هم دائم از آن به عنوان نوع جدید از فیلترینگ نام می‌برد.
 
در ادامه نیز موضوع‌های فواید و مضرات فیلترینگ هوشمند بر اساس نظرهای موافقان و مخالفان آن با هوشمند بودن سایت‌ها نسبت به آسبی‌ها و جرایم، کیفیت فیلترینگ هوشمند و... بررسی می‌شود.
 
همچنین رونامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های کمبود بودجه، بهانه کم کاری محیط زیست تغییر معیار ورود طرح روی میز شهرداری، برخود با تاکسی‌های بیکار و بی شناسنامه، تازه‌ترین آمار زندانیان در ایران، پلنگ شیراز، قربانی بیهوشی محیط زیست می‌پردازد.
 
روزنامه آمار:
 
6 هزار خارجی در زندان‌های ایران
 
روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع 6 هزار خارجی در زندان‌های ایران می‌پردازد.
 
این روزنامه دراین باره آورده است:
بر اساس‌ آخرین آمارهای ارائه شده نهادهای مسئول حدود 3 هزار ایران از زندان‌های کشورهای مختلف جهان در بند هستند و تعداد زندانیان خارجی با احتساب افغاان‌ها در زندان‌های ایران حدود 6 هزار نفر است که بیشتر به دلیل جرائم مواد مخدر و قاچاق محکوم و محبوس شده‌اند.
 
در ادامه نیز بررسی موضوع‌های قوانین بین‌المللی کشورهای جهان و انعقاد تفاهم نامه  تبادل زندانیان کشورها با یکد یگر، تشریح آخرین وضعیت جمعیت کیفری زندان‌های ایران، تبادل زندانیان کشورهای مختلف اجرای حکم برای مجرمان بر اساس قوانین حاکم کشورهای خود، آخرین وضعیت جمعیت کیفری و ... صورت می‌گیرد.
 
همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود موضوع مرگ پلنگ شیراز بیهوشی‌های مکرر می‌پردازد.

رونمایی شدن مسکن اجتماعی محرومان

روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع رونمایی شدن مسکن اجتماعی محرومان می‌پردازد.
در این گزارش آمده است:
 
بر اساس اقدمات اجرایی کمیته امداد امام خمینی(ره) و با  
مشارکت و همکاری بنیاد مسکن با شناسای زنامن سرپرست خانوار و معلولان در روستاها طرح مسکن اجتماعی محرومان اجرا می‌شود.
 
در ادامه نیز موضوع‌های وضعیت اجتماعی و رفاهی زنان سرپرست خانوار و معلولان در روستاها طرح اشتغال مازندران طراحی ابزار کارآمد برای راهیابی کمیته امداد امام خمینی(ره) در مجموعه‌ سیاستهای رفاهی دولت و ... بررسی می‌شود.
همچنین روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی خود به موضوع «جامعه مأنوس با فرهنگ ایثارو شهادت توقف و عقبگرد نخواهد داشت می پردازد.
 
روزنامه ایران:
 
خارج شدن مواد غذایی مضر سلامت مردم از چرخه تولید
 
افزایش آلایندگی مواد غذایی به خطر افتادن سلامت شهروندان، ارائه راهکارهای مناسب و اساسی و پیشگیری از آلاینده‌های مواد غذایی وتأمین سلامت شهروندان از مهمترین دغدغه‌های مسئولان در چند ماه گذشته است.
 
جلوگیری مصرف بیش از حد فست فودها، چیپس و پفک دخانیات و نوشابه‌های گاز دار و ... از مهمترین راهکارهای تأمین سلامت شهروندان است.
 
در ادامه نیز بررسی موضوع‌های اعلام فهرست مواد مضر و تهدید کننده سلامت شهروندان، صدور پروانه‌های بهداشتی به کارخانه‌ها و بررسی وضعیت زیان‌های اقصادی تولید کنندگان مواد غذایی اعلام و معرفی بیست کالای آسیب رسان به سلامت، کنترل تولید و مصرف کالاه9ای آسیب‌ رسان به سلامت و... صورت می‌گیرد.
 
همچنین روزنامه در صفحه اجتماعی امروزخود به موضوعهای اختصاص 6 هزار میلیارد تومان به حوزه اشتغال و وجود 5 هزار مدرسه در کشور با ظرفیت کمتر از 5 دانش‌آموز می‌پردازد.
 
روزنامه جوان:
 
چراغ سبز افزایش روزهای قرمزتقویم

 
روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع افزایش تعطیلات به 112 روز رسد بهره‌وری را در پی دارد و چراغ سبز به افزایش روزهای قرمز تقویم می‌پردازد.
 
این روزنامه‌ در این بار آورده است:
کم یا زیاد بودن تعطیلات رسمی چندی است که به عنوان یک موضوع اساسی در ایام پایانی سال مطرح می‌شود این در حالی است که ایران به عنوان دومین کشور دنیا از نظر میزان تعطیلات رسمی دارای کمترین روزهای تعطیل است در ساماندهی تعطیلات همچنان در حد حرف باقی مانده است.
 
در ادامه نیز موضوعهای ساماندهی تعطیلات رسمی در ایران جایگاه ساماندهی تعطیلات بر تغییر سبک زندگی و افزایش بازده کاری، ارتباط میزان تعطیلات و زمان آن با سبک زندگی افزایش بهره‌وری و کارآیی برنامه ریزی و سازماندهی برنامه کل کاری و ... بررسی می‌شود.
 
همچنین روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع آموزش و پرورش حیات خلوت سیاسی کارها نیست می‌پردازد.
 
روزنامه مردم سالاری

اشتغال بانوان دغدغه دولت است


روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع اشتغال بانوان دغدغه دولت است می‌پردازد.
 
در این گزارش آمده است:
 
اشتغال و توسعه و کارآفرینی با استفاده از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی به ویژه برای بانوان از دغدغه دولت است یکی از برنامه‌های حمایتی در زمینه اشتغال بانوان راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه محصول برای بانوان است.
 
در ادامه نیز بررسی موضوع‌های راه‌اندازی پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی بانوان راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه محصولات ویژه بانوان در 31 استان کشور تأمین امکانات رفاهی و اجتماعی بانوان و ... صورت می‌گیرد.
 
همچنین روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع بازگشت مهد‌کودکان در جوار ادارات اجرای طرح مهد کودک‌ها در زندانها، تعطیلی پنجشنبه با تسهیلات ویژه زنان بی سرپرست برای وضعیت زنان در ایران و ... می‌پردازد.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: روزنامه ، تاکسی ، اختصاص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار