داعش کیست؟/ چه عواملی در بوجود آمدن آن نقش داشته‌اند؟

داعش مجموعه ای از اشتباهات عربی و داخلی است که طول سال های متمادی بر روی هم انباشته شده تا از آن این مخلوق تاریک اندیش بوجود آمده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی عراق"؛ بسیاری از عراقی ها در کشورهای عربی از سال 2003 تا اواسط 2014 همواره در معرض این سوال تکرای قرار گرفته اند که آیا سنی هستی یا شیعه؟ ولی این سوال پس از نیمه سال 2014 این سوال به شکل دیگری تغییر یافته و آن این که داعش کیست؟

اواسط سال 2014 و در اوج اخبار "داعش" و اشغال موصل، سوال های مرتبط با داعش ابعاد گسترده ای به خود گرفت و از این رو این سوال در خصوص گروهک های تروریستی داعش از ما پرسیده می شد که داعش کیست؟؟!!

ما در پاسخ گفتیم: داعش بعضی از عرب ها هستند که مخالف آنند که آزادی و اختیارات خودمان را در اختیار کسی قرار دهیم که هر چهار سال یک بار عوض می شود و سعی دارند ما را به دوران طواغیت بازگردانند؛ همچنین داعش کسانی هستند که نمی خواهند ما پس از سقوط رژیم دیکتاتور صدام ازاد باشیم.

به صراحت می گوئیم: داعش مجموعه ای از اشتباهات عربی و داخلی است که طوال سال های متمادی بر روی هم انباشته شده تا از آن این مخلوق تاریک اندیش بوجود آمده است؛ این گروه تروریستی دستاورد صدها شبکه ماهواره ای است که فکر مردم عرب و مسلمان را تا حدی متزلزل ساخته که برخی خیال می کنند عراق ملیت عربی خود را از دست داده و ملت عراق با آن بیگانه است؛ داعش نتیجه هزارن فتوایی است که خون طائفه های مختلف را هدر داده و حلال و حرام هایی ساختگی بوجود آورده، و تا جایی در صدور این فتواها پیشرفته که چهره ای ناپسند از اسلام ارائه داده است.

ظهور پدیده ای چون داعش، زبان حال بحران هویت کسانی است که فرآیند سیاسی، انتخابات و انتقال صلح آمیز قدرت را نپذیرفته اند؛ در نتیجه داعش آخرین و خطرناک ترین مرحله ای ممکنی است که می توان بدان رسید و در این راستا بخشی از ایدئولوژی های منطقه ای و عربی که بر ساز فرقه گرایی می نوازند بدان ها کمک نموده است.

این اندیشه کورکورانه ناشی از سقوط رژیم دیکتاتور صدام است که برخی او را هویت خود دانستن، از این رو و پس از سقوط او بحرانی تحت عنوان جستجو از هویتی مشابه آن که تا کنون وجود نداشته در فضای جدید عراق بروز کرد؛ بنابراین اصطلاحاتی را ابداع کردن که هدف اول و آخر آن به آتش کشیدن عراق از طریق جنگ داخلی بوده است.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار