استفاده از رژیم غذایی مبتنی بر هرم غذایی برای کودکان همانند افراد بزرگسال مورد نیاز است.

دکتر فرح بخش، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، گفت: بهتر است برنامه غذایی مورد استفاده کودکان، همانند بزرگسالان براساس هرم غذایی تنظیم شود و از تمام گروه‌های غذایی در رژیم غذایی روزانه کودک بهره برد.

وی در خصوص میزان کالری دریافتی کودکان افزود: میزان کالری مورد نیاز کودکان براساس قد، سن، جثه و جنسیت متفاوت است و برای محاسبه کالری مورد نیاز روش‌های متفاوتی وجود دارد که ساده‌ترین نوع آن استفاده از فرمول به این صورت است که قد کود (CM) * سن* ضریب که این ضریب متناسب با جنسیت کودک تعیین می‌شود.

بنابر عدد به دست آمده برای هر فرد، از روی هرم غذایی شامل سبزیجات، غلات و نان، گوشت، شیرینی جات رژیم غذایی وی تعیین می‌گردد.

دکتر فرح بخش، در خصوص استفاده از میان وعده‌هایی برای کودکان بیان کرد: بهتر است میان وعده‌هایی شامل میوه، آبمیوه استفاده شود و برای کودکان شیر و لبنیات مصرف نمی‌کنند از بستنی استفاده شود که هم انرژی بیشتری دارد و هم برای کودکان خوشایندتر است.

دکتر فرح بخش، در پایان افزود: استفاده از تمامی وعده‌های غذای روزانه برای کودکان ضروری است به ویژه وعده صبحانه که هرگز نباید ترک شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار