مشهد؛

بقاع متبرکه و مربیان محورهای اصلی طرح تربیت حافظان قرآنی در خراسان رضوی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بقاع متبرکه و مربیان از محورهای اصلی طرح حافظان قرآنی در خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد افزود: متولیان امامزادگان و بقاع متبرکه موظف شده اند یک مرکز قرآنی در بقاع متبرکه تاسیس کنند تا از طریق آن بتوانند ماموریت های قرآنی پشتیبانی شود.

وی با بیان نقش موثر مربیان و معلمان قرآنی گفت:اگر همت و دلسوزی و کار شبانه روزی مربیان نبود هیچ و قت این دستاورد بدست نمی آمد.مربیان و معلمان قرآنی یکی دیگر از محورهای طرح حافظان قرآن هستند.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد اظهار داشت: در راستای بالا بردن کیفیت مربیان قرآنی ،مربیان این طرح را به دوره تربیت مربی قم که از طرف سازمان کل اوقاف و امور خیریه برگزر شد اعزام کردیم تا از تجربه اساتید قم بهره ببرند و سطح کیفی این طرح بالا رود.

وی نقش دستگاه های فرهنگی و اجرایی در این امر اشاره کرد و گفت :اگرانرژی ها و وقت ها و امکاناتی که از بیت المال در اختیار دستگاه های دولتی است به سمتی اولویت های اصلی ببریم، مطمئنا استقبال بیشتری خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد افزود: نباید از نقش و ظرفیت های مردمی غافل بود و مطمئنا ظرفیت های مردمی کمتر از ظرفیت های دولتی نیست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مورد بکار گیری از فضای مجازی گفت: با یک تعامل با اساتید قرآنی در قم قرار است در سال 94 ، تعداد 110 پایگاه به صورت ویدئو کنفرانسی ایجاد گردد..

وی با اشاره به نحوه تشکیل این طرح گفت: مقام معظم رهبری 3 سال پیش در که در جمع محفل قرآنی تعبیری را بکار بردند و فرمودند: "ما در کشور حافظ قرآن کم داریم قبلا می گفتم 1 میلیون حافظ داشته باشیم ولی با توجه به ظرفیت موجود در کشور الان می گویم می توانیم 10 میلیون حافظ داشته باشیم.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.