10 خواسته بسکتبال بانوان از وزارت ورزش؛

سمینار نواب رئیس بانوان بسکتبال با حضور شهریان برگزار شد

سمینار نواب رئیس بانوان هیات های بسکتبال امروز با حضور معاون ورزش بانوان وزارت ورزش برگزار شد و خواسته های بانوان به گوش شهریان رسید.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ سمینار نواب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال با حضور رباب شهریان معاون امور بانوان وزیر ورزش و جوانان، رمضانعلی دولو سرپرست فدراسیون، مسئولان بخش بانوان و نواب رئیس هیات ها صبح امروز برگزار شد. 

در ابتدای این سمینار که بدون حضور شهریان و دولو برای 3 ساعت برگزار شد، نواب رئیس مسائل و مشکلات خود را به گوش نایب رئیس بانوان فدراسیون رساندند.
بعد از ورود شهریان، کلیپی در مورد عملکرد بانوان پخش شد و گزارش عملکرد سال 93 نیز به شهریان ارائه شد.

اصفهان و تهران در رأس استان ها
براساس گزارش فدراسیون، استان های کرمانشاه و اصفهان بیشتر مشارکت را در مسابقات قهرمانی کشور بانوان در سال 93 داشته اند و یزد، بوشهر، کهگیلویه و ایلام کمترین مشارکت را داشتند. 

قزوین، اصفهان و آذربایجان غربی بیشترین میزبانی مسابقات را قبول کرده اند و در مسابقات قهرمانی کشوری هم استان های خراسان و سیستان بلوچستان بیشتر از سایر استان ها انصراف داده اند.
همچنین استان اصفهان در مجموع کسب مقام موفقترین استان کشور بوده است اما تهران در بحث قهرمانی اول بوده است.

چند درخواست از شهریان
افسانه حسن نایبی، نایب رئیس بانوان هیات قزوین به نمایندگی از نواب رئیس هیات ها چند خواسته اصلی بخش بانوان بسکتبال را برای ارائه به شهریان آماده کرد.

درخواست های بانوان از شهریان به شرح زیر بود:

1- واگذاری خانه های بسکتبال استان ها به هیات های بسکتبال سراسر کشور که در حال حاضر در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و باعث رکود حوزه بانوان هم شده است. 

2- سالن های ورزش بانوان که در حال حاضر به پیمانکاران بخش خصوصی واگذار شده اند براساس قراردادی که با آنها منعقد می شود هر هفته 3 روز در اختیار بانوان قرار بگیرند. 

3- اجرای طرحی برای در اختیار قرار دادن 10 سانس سالن ها به بسکتبال بانوان با کمک مالی ادارات کل وزارت ورزش در استان ها

4- تلاش برای اعزام برون مرزی مسئولان بخش بانوان هیات ها به همراه تیم های ملی به عنوان تشکر از فعالیت های آنها

5- تلاش برای اعزام تیم ملی بسکتبال بانوان به مسابقات برون مرزی تا بهترین استفاده از مهلت آزمایشی 2 ساله برای حضور با حجاب در میادین بین المللی صورت گیرد.

6- مشخص کردن سهم 30 تا 50 درصدی بانوان از بودجه هیات ها که در اختیار نواب رئیس بانوان قرار بگیرد و بانوان شخصا برای هزینه های خود تصمیم بگیرند.

7- تخصیص وسایل و تجهیزات ورزشی مثل توپ و ابزار به هیات های استانی از سوی وزارت ورزش

8- ارائه شرح وظایف نواب رئیس بانوان به هیات های استانی برای جلوگیری از عملکرد سلیقه ای رئیس هیات ها

9- تعیین پرداخت حق الزحمه نواب رئیس از طرف هیات ها

10- تعیین حساب مجزا برای بخش بانوان هیات ها تا مبالغ دریافتی از خیریه های ورزش یار به حساب هیات واریز نشده و به دست بانوان برسد.

پاسخ های شهریان
شهریان پیش از پاسخ به خواسته های بانوان از تلاش های کرم زاده تشکر کرد که در آرامش رشته بسکتبال بانوان را هدایت کرده و در تمام زمینه ها به خصوص مسابقات قهرمانی کشور، برگزاری لیگ، استعدادیابی و آموزش فعالیت می کند.

وی تاکید کرد: خوشحالم از یک سال قبل که جلسه داشتیم با کمک وزارت ورزش و فدراسیون مجوز موقت حضور بانوان بسکتبالیست در میادین بین المللی را هم گرفتیم. متاسفانه با توجه به شرایط انتخاباتی فدراسیون، تاخیری در برنامه ریزی برای اعزام برون مرزی بانوان صورت گرفت. 
وی افزود: پیش از این در جلسه با مسئول کمیسیون بانوان آسیا هم برای کمک به حل مشکلات حضور برون مرزی بانوان محجبه صحبت هایی انجام داده بودیم و قرار بر برگزاری مسابقات چند جانبه هم بود که به امید خدا سال آینده انجام می شود و فعالیت های تیم ملی هم از اوایل سال آینده آغاز می شود.

شهریان در مورد واگذاری خانه بسکتبال گفت: تتمام این مسائل به ماده 88 برمی گردد که چند سال قبل برای کمک به ورزش مطرح شد اما در نهایت طبق آسیب شناسی انجام شده یکی از بزرگترین چالش ها در فضاهای ورزشی است. کارگروهی برای حل این مشکل در وزارتخانه تشکیل شده است. نگاه بر این است که سالن های ویژه بانوان هم به طور کامل در اختیار آنها قرار گیرد. 
شهریان تاکید کرد که اعزام های بین المللی بانوان و  تفکیک اعتبارات بانوان و آقایان در هیات ها را بررسی می کند و ویرایش نهایی اساسنامه فدراسیون های ورزشی که یکی از بزرگترین چالش های بخش بانوان است را نیز به هیات وزیران ارائه کرده اند.


انتهای پیام/
برچسب ها: بسکتبال ، بانوان ، نواب ، رییس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.