معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 6 از افتتاح ایستگاه میدان ولیعصر در خط سه مترو تهران در این منطقه خبر داد.


محمد باقر اسدی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 6 گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به افتتاح ایستگاه میدان ولیعصر اظهار کرد: ایستگاه خط سه مترو میدان ولیعصر (عج) دوشنبه 11 اسفند با حضور شهردار تهران به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: خط سه مترو تهران در اتصال جنوب غربی شهر به شمال شرقی و کاهش ترافیک شهری نقش بسزایی ایفا می‌کند.

اسدی ادامه داد: این خط با عبور از نقاط پر ترافیک بسیار مهم تهران از جمله میدان راه آهن، میدان منیریه، چهار راه ولیعصر (عج)، میدان ولیعصر (عج)، میدان فاطمی و ایستگاه‌های در حال ساخت شمالی و نیز تقاطع با خطوط یک، چهار، شش و هفت مترو نقش عمده‌ای در جابجایی مسافران بر عهده دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه تصریح کرد: انجام کار در ایستگاه میدان ولیعصر (عج) به میزان خابکرداری در این ایستگاه 170 هزار متر مکعب، میلگرد 10 هزار تن، 65 هزار متر مکعب بتن، قالب 45 هزار متر مکعب و با زیر بنای 34 هزار متر مربع است.

وی عنوان کرد: این ایستگاه در پایین میدان ولیعصر (عج) و هر دو ایستگاه با طول سکوی 160 متر و دارای پله برقی، آسانسور مخصوص معلولان از سطح خیابان تا سکو، سیستم تهویه و اطفاء حریق به روش ترانشه باز ساخته شده است.

اسدی در پایان یادآور شد: عملیات نصب تجهیزات پله برقی ایستگاه میدان فاطمی از خط سه در حال اتمام است که به زودی بهره برداری خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایستگاه ، مترو ، ولیعصر ، اسدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار