سازمان قضایی نیروهای مسلح منتشر کرد

مجموعه پژوهش‌های پیشگیری از وقوع جرم درباره جرائم مالی، قتل و خودزنی

مجموعه یافته‌های پژوهشی مجامع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح در موضوعات جرائم مالی، قتل و خودزنی منتشر شد.

انتشار مجموعه یافته‌های مجامع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح درباره جرایم مالی و قتل و خودزنی
به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، به همت اداره کل عفو و پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح مجموعه یافته‌های پژوهشی مجامع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح در موضوعات جرائم مالی، قتل و خودزنی منتشر شد.

علل جرم شناختی وقوع جرایم مالی در نیروهای مسلح و راهکارهای پیشگیرانه و علل جرم شناختی وقوع قتل و خودزنی در نیروهای مسلح و راهکارهای پیشگیرانه، موضوعات مورد بحث در این کتاب است.

این کتاب برآیند تامل و هم اندیشی سازمان قضایی و نیروهای مسلح و حاصل دانش و تجربه فرماندهان و مسئولان ارتش، سپاه، وزارت دفاع و ناجا همچنین قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح می باشد که نخست در کمیسیون‌های تخصصی، مورد بحث و بررسی قرار گرفته و پس از جمع بندی نهایی، در مجامع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح طی سال‌های 1391 و 1392 ارائه و تبیین گردیده است.

شایان ذکر است، در این کتاب به شمارش علل و عوامل وقوع جرائم مالی، قتل و خودزنی در نیروهای مسلح پرداخته شده و متناسب با شناسایی علل و عوامل وقوع، راهکارهای پیشگیری یا کاهش آنها را نیز مورد توجه و تامل قرار گرفته است.

در بخش اول این کتاب با عنوان علل جرم شناختی وقوع جرائم مالی در نیروهای مسلح و راهکارهای پیشگیرانه، یافته‌های مجامع استانی درباره اختلاس، رشاء و ارتشاء، اخذ درصدانه(پورسانت) و تبانی در معاملات، سهل‌انگاری منجر به ایراد خسارت به اموال دولتی، استفاده غیر مجاز از اموال دولتی، سرقت و فروش اموال دولتی و تحصیل مال از طریق نامشروع عرضه شده است.

بخش دوم این کتاب به علل جرم شناختی و راه کارهای پیشگیری از وقوع قتل و خودزنی در نیروهای مسلح اختصاص دارد. 

در مقدمه این کتاب اظهار امیدواری شده که راهکارهای ارائه شده سرلوحه عملی و اجرایی برای تمامی فرماندهان، مسئولان، مدیران و نهادهای ذیربط قرار گیرد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار