حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری:

حضرت زهرا(س) الگوی ولایت‌مداری و بصیرت بود

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: یکی از شاخص‌ترین جهات الگو بودن دختر رسول گرامی اسلام(ص) دفاع ایشان از حریم امامت و ولایت است که آن حضرت جان خود را در این راه تقدیم کردند.

حضرت زهرا(س) الگوی ولایتمداری و بصیرت بودبه گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجعفر منتظری» در جلسه یازدهم اسفندماه هیات عمومی دیوان ضمن تسلیت ایام شهادت مظلومانه صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا(س) اظهارداشت: یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی، وجود مقدس حضرت زهرا(س)است؛ زیرا ایشان یک انسان معمولی و عادی نبوده، بلکه انسیه حورا و به عبارتی، نوری بودند که خداوند توسط نبی اکرم(ص) به بشریت هدیه فرمود.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه وجود مقدس آن حضرت از معارف بسیار بلندی برخوردار بود، اضافه کرد: امیدواریم جامعه ما که افتخارش پیروی از خاندان عصمت و طهارت است بتواند از این الگوی ارزشمند در زندگی بهره ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: در حدیثی که از رسول گرامی اسلام(ص) نقل شده که ایشان در بیان شخصیت حضرت زهرا(س) فرمودند:«هر که این دختر مرا می‌شناسد که می‌شناسد و اگر کسی او را نمی‌شناسد، من او را معرفی می‌کنم، او دختر من است، پاره تن من است، او قلب من و جان من است،‌ هرکس او را بیازارد، مرا آزرده و هر کس مرا بیازارد، خداوند را آزرده است».

معاون دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) آنگونه که شایسته بود، دخترش را به بشریت معرفی و شخصیت آن بانوی بزرگ را بیان کرده است، به طوری که جایگاه حضرت زهرا(س) به گونه‌ای است که هر امری که موجب رضای او شود، موجب رضای خداوند نیز خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار