با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛‌

سازمان اوقاف پیگیر جانمایی و احداث مساجد در کشور

با تصویب مجلس سازمان اوقاف مکلف شد پس از تعیین شاخص‌های جمعیتی اصول و ضوابط آمایش کشور، جانمایی و احداث مساجد و نمازخانه‌های مورد نیاز را پیگیری نماید.

سازمان اوقاف پیگیر جانمایی و احداث مساجد در کشوربه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه 13 اسفند طرح حمایت از مدیریت، احداث، تجهیز و نوسازی مدیریت، احداث و تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه‌های کشور ماده 5 این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

ماده 5 این طرح تصریح می‌کند: سازمان مکلف است با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دانشگاه‌ها با پژوهش مستمر و پس از تعیین شاخصه‌های جمعیتی مربوط و براساس پراکندگی جمعیتی شهرها و روستاهای کشور، مساجد و نمازخانه‌های مورد نیاز و مساحت آن‌ها را تعیین کنند و اصول و ضوابط آمایش مساجد کشور، جانمایی و احداث آن‌ها را پیگیری نماید.

در مواردی که نیاز به تغییر کاربری باشد، استانداری و شهرداری‌ها موظفند پس از اعلام رضایت مالک و درخواست معاونت در استان با قید فوریت، از طریق کمیسیون‌های ماده (5) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری در شهرها و شورای توسعه برنامه‌ریزی استان‌ها در سایر موارد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محدوده روستاها نسبت به تغییر کاربری اقدام نماید.

هم چنین نمایندگان با 118 رای موافق، 12 رای مخالف و 7 رای ممتنع با ماده 5 این طرح موافقت کردند. 


انتهای پیام/

برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار