رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: موسسه استانداردسازی با توجه به اینکه نقش مهمی در صنعت کشور دارد باید در همه ابعاد فنی و صنعتی مورد توجه قرار گیرد چرا که در غیر این صورت وظیفه اصلی خود را در جهت استانداردسازی کیفیت نقش خود را به خوبی ایفا نکرده است.

استانداردسازی باید بر اصول و ضوابط فنی در کشور اجرا شودبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت در همایش تخصصی آموزشی اندازه‌گیری هیدروکربن‌ها( میتیرینگ) اظهار داشت: صنعت نفت در کشور به دلیل گستردگی که دارد طبیعتا در کشور بزرگترین صنعت است و دانشگاه علم و صنعت در این زمینه رشته‌های مختلفی را برای توسعه و بهبود این صنعت ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت این آمادگی را دارد که با امکانات خود هر گونه همکاری را با وزارت نفت و شرکت‌های تابعه داشته باشد.

برخورداری گفت: موسسه استاندارد در مقوله‌های مختلف کارهای بسیاری را انجام می‌دهد اگر دقت و اندازه‌گیری در این زمینه لحاظ نشود استاندارد به صورت کامل اجرا نمی‌شود بحث استانداردسازی یکی از مقوله‌های اساسی در صنعت کشور است که باید در هم ابعاد فنی، صنعتی و غیرصنعتی مورد توجه قرار گرفته و به آن بها داده شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: استانداردسازی باید بر اساس اصول و ضوابط فنی در کشور اجرایی شود.

وی از ایجاد رشته میترینگ در دوره کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: باید در زمینه آموزش و پژوهش دانشگاه کشور را تا سطح استانداردهای جهانی توسعه دهیم چرا که صنایع کشور به این علم و فناوری نیاز مبرم دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار