رحمانی در کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی:

مسئولین نگاه عمیق‌تر به مسئله اقتصادی کشور داشته باشند

مسئول بسیج دانشگاه خواجه نصیر گفت: مسئولین به جای دلدادگی به تولیدکنندگان داخلی می‌گویند کارگاه‌های کوچک بازدهی ندارد و باید به سمت ایجاد کارخانه‌های بزرگ رفت.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران؛ کنفرانس خبری کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی با حضور مصطفی میرآخوری دبیر انجمن مستقل دانشجویان دانشگاه تهران، محمدحسین رحمانی مسئول بسیج دانشگاه خواجه نصیر، حسین زینالیان دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، حسین شهبازی‌زاده دبیر تشکل عدالتخواه، علیرضا صفرپور دبیر انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر و حمیدرضا شاداب کیا دبیر کمیته دانشجویی پیگیری مفاسد اقتصادی در بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.  
 
محمدحسین رحمانی با اشاره به ابلاغیه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: در سال ۸۶ بعد از نامگذاری سال توسط رهبر انقلاب بخش اقتصاد عمیق‌تر بررسی شد و سالهای متوالی به این موضوع پرداخته شد.  
 
وی تصریح کرد: نقشه دشمن برای جمهوری اسلامی گسترش تحریم‌ها بود که در آن دشمنان غربی اقتصادمان را هدف قرار داده و تمرکز خود را بر روی این قرار دادند تا از این ناحیه توانسته به کشور ما فشار وارد کرده و به خواسته‌های شوم خود برسند.  
 
مسئول بسیج خواجه دانشگاه نصیر با بیان اینکه در یکسال گذشته از ابلاغ سیاست‌ها از سوی رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی تاکنون هیچ اقدام قابل توجهی صورت نگرفته اظهار داشت: تا امروز هیچ اقدام قابل توجهی که بتواند جنگ اقتصادی را سر و سامان بدهد و نیروهای داخلی را بتواند در مقابل دشمنان صف آرایی و جهت دهی کند، به وجود نیامده.  
 
محمدحسین رحمانی افزود: علی رغم تاکید مقام معظم رهبری و شرایط سخت کشور از سویی در حال مذاکره با غرب بودیم و هدف اصلیمان را بر روی تحریم‌ها قرار دادیم، هیچ گونه تلاشی برای رفع تحریم‌ها و ساختن فضای مطلوب اقتصادی از سوی مسئولین در کشورمان صورت نگرفته.  
 
وی با بیان اینکه در یکسال گذشته حتی رهبری معظم جزئیات کارهای اقتصادی را هم بیان کرده تا شاید مسئولین از خواب بیدار شوند، عنوان کرد: امروز نقش جنبش‌های دانشجویی و مردم باید جدی‌تر و پررنگ‌تر شود و از این نیرو‌ها برای مقابله با جنگ اقتصادی استفاده کرده تا بتوانیم بر دشمنان غالب شویم.

رحمانی با بیان اینکه ما انتظار صرف صحبت کردن از مسئولین را نداریم، تاکید کرد: ما نتایج آمار را بررسی کرده‌ایم، بعد از گذشت چند ماه کارهایی در راستای اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولین صورت نگرفته.  
 
مسئول بسیج  دانشگاه خواجه نصیر افزود: آمار و ارقام از صادرات بدست آمده که نشانگر این است که بجای اقتصاد مقاومتی اقتصاد وادادگی در حال اجراست.  
 
وی با بیان اینکه اگر به خودمان اعتماد نداشته باشیم به صنعت گرایی دست پیدا نخواهیم کرد، عنوان کرد: باید به داخل اعتماد داشته باشیم تا توانسته کشور را به سمت پیشرفت سوق بدهیم و تا زمانی که نگاه اقتصاد وادادگی به جای اقتصاد مقاومتی در کشور حکمفرما باشد، پیشرفت‌هایی صورت نخواهد گرفت.  
 
رحمانی با بیان اینکه در اوایل ماه میلادی شاهد ۶۹ درصد واردات از ترکیه و افزایش ۱۱ درصد صادرات به ترکیه بودیم، اظهار داشت: این چه موافقتنامه‌ای است که از طرفی نمایشگاه پوشاک ترک برگزار می‌شود و این در صورتی است که تولیدکنندگان داخلی با زحمت فراوان کارگاه‌های داخلی را تشکیل می‌دهد.  
 
مسئول بسیج دانشگاه خواجه نصیر ادامه داد: از طرفی مسئولین به جای دلدادگی به تولیدکنندگان داخلی می‌گویند کارگاه‌های کوچک بازدهی را ندارد و باید به سمت ایجاد کارخانه‌های بزرگ رفته و این در صورتی است که در کشورهای صنعتی همچون چین، کارگاه‌های صنعتی را به خانه‌هایشان می‌آورند و این نوع نگاه نگاهی آسیب پذیر است.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولین می‌خواهیم که نگاهی عمیق‌تر به مسئله اقتصادی کشور داشته باشند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مسئول ، بسیج ، هدف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار