معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی خبر داد

ضرورت تعیین جایگاه دانشگاه در برنامه ششم توسعه/تواسته‌ایم وارد بحث خبرگان صنعت شویم

دکتر مهر علی زاده در سی و پنجمین گردهمایی روسای مراکز و موسسات آموزش عالی علمی کاربردی با بیان اینکه دانشگاه نوسانات فراوانی دارد به ضرورت تعیین جایگاه دانشگاه جامع در برنامه ششم توسعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر مهر علی زاده معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی در مراسم گردهمایی روسای دانشگاه جامع علمی کاربردی سراسر کشور ضمن تاکید بر استفاده حداکثری از توان دانشگاه در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: ما در تلاشیم از این فرصت پیش ‌آمده استفاده کرده و یک منشور اخلاقی و حرفه‌ای تدوین کنیم چرا که مهمترین علت تشکیل این جلسه آغاز تدوین برنامه ششم توسعه است و اگر نتوانیم این جایگاه را روشن سازیم آسیب‌های فراوانی را برای دانشگاه به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم دانشگاه با رویکرد نظارتی و حمایتی جدید در برنامه ششم حضور داشته باشد و این نشست به این جهت اهیمت دارد که ما پس از 22 سال فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی هنوز جایگاه مهارتی لازم را پیدا نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع توانمندی‌های خوبی دارد، گفت: البته در بسیاری جهات از مسیر اصلی خود خارج شده‌ایم اما باز هم تنها دانشگاهی هستیم که وارد بحث خبرگان صنعت شده‌ایم و این آروزیی است که بسیاری از دانشگا‌ه‌ها در فکر تحقق آن بوده‌اند. 

وی ادامه داد: البته یکی از نقاط ضعف ما ایجاد مراکز بی‌ضابطه در کشور بوده است که باید هر چه سریعتر سامان دهی شود و مراکز باقی مانده در خدمت تولید باشند چرا که دانشگاه جامع به لحاظ ماهیتی، کاربردی، محیط کار،‌ مدرسین دانشجو و برنامه‌ها مبتنی  بر دانش و ارزیابی با دانشگاه‌های نظری متفاوت است. 

وی یادآور شد: برای خلق نوآوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی ضرورت دارد رشته‌های غیر ضروری حذف گردد. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار