در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های فروش آنلاین مواد محترقه و ممنوع شدن استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران روزنامه جام جم، ایران، مردم سالاری، وطن امروز و جوان در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون غیر قانونی بودن هرگونه افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی‌ها، اعتراض به امتیاز فوق العاده شغل، کشف 70 میلیون قرص ترامادول وارداتی و... اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاهی به آن خواهیم داشت.

روزنامه جام جم:

گرایش به مواد مخدر سنتی و صنعتی در جامعه امروز به ویژه جوانان به آنجایی رسیده است که با افزایش روز افزون این معضل بزرگ مواجه هستیم.

در حقیقت می‌توان گفت متاسفانه مواد مخدر سنتی و صنعتی میهمان بسیاری از خانواده‌های ایرانی است که نجات از آن امری محال به نظر می‌رسد؟!

این روزها برخی از معتادان به بهانه اینکه مواد صنعتی اعتیاد آور نیست، به این ماده افزونگر بیشتر گرایش و تمایل پیدا می‌کنند، به طوری که سن مصرف مواد مخدر هرساله در ایران کاهش می‌یابد.

روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع ترک اعتیاد سنتی با مخدر‌های صنعتی می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ طبقه جدیدی از معتادان در جامعه امروز در حال ریشه گرفتن است که مخدر‌های سنتی و صنعتی را همزمان مصرف می‌کنند. معتادانی که اگر بر اثر مصرف مخدر‌های سنتی نمی‌میرند، بالطبع با مصرف بی رویه مواد صنعتی خواهند مرد.

در ادامه نیز موضوع‌های جایگاه معتادان مصرف کننده مواد صنعتی و سنتی، دسترسی آسان به مواد مخدر سنتی به ویژه شیشه، تولید آسان مواد مخدر صنعتی شیشه، باور غلط اعتیاد نیاوردن مواد صنعتی، ترک اعتیاد سنتی با مخدر‌های صنعتی و... بررسی می‌شود.

روزنامه ایران:

· غیر قانونی بودن هرگونه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع غیر قانونی بودن هرگونه افزایش نرخ کرایه‌‌ها می‌پردازد.

این روزنامه در این باره‌ آورده است: 100 گشت نظارتی برای عملکرد تاکسیرانان در اسفند ماه سال 93 فعال است. افزایش 20 تا 25 درصد نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال 94 محقق می‌شود. هرگونه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها غیر قانونی است.

در ادامه نیز موضوع‌های گشت‌های نظارتی بر عملکرد تاکسیرانان، افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی‌ها در شورای اسلامی شهر، افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی‌ها و تایید فرماندار، انجام افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال 94 و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های محدودیت تازه عربستان برای متقضیان عمره، ممنوعیت سوزاندن پلاستیک در اطراف مزارع، توضیح درباره بروز مشکل در یک کلینیک خصوصی، ممنوع شدن استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز و افزایش شاخص تجرد قطعی، می‌پردازد.

روزنامه مردم سالاری

*کشف 70 میلیون قرص ترامادول وارداتی

پیشرفت تکنولوژی، رشد و توسعه اقتصادی، خود کفایی، گسترش فرهنگ، سنت، آداب و رسوم ایرانی اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی لازمه پرورش نسل آینده است که دانش آموزان از مهمترین سرمایه‌ها در کشور هستند اما متاسفانه افزایش و گسترش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر در میان دانش آموزان مشکلات بسیاری را درجامعه امروز به وجود آورده است.

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع کشف 70 میلیون قرص ترامادول وارداتی می پردازد.

در این گزارش آمده است؛ یک درصد دانش آموزان کشور مصرف کننده مواد مخدر هستند، به طوری که بیش از 60 درصد مصرف کنندگان این قشر، بر این باورند که مواد مخدر را برای اولین بار از همسالان خود تهیه کرده‌اند.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های مصرف مواد مخدر میان دانش آموزان، آمار روز افزون مواد مخدر در میان دانش آموزان، آسیب پذیر بودن قشر نوجوانان و جوانان در اعتیاد به مواد مخدر، آمار معتادان در جهان و ایران، کشف 70 میلیون قرص ترامادول در 11 ماهه گذشته صورت می‌گیرد.

همچنین در صفحه اجتماعی امروزم روزنامه مردم سالاری موضوع احضار یک مقام دانشگاهی کار پسنده‌ای نیست، می‌پردازد.

روزنامه جوان

*مرحله‌ای که مجال‌ آزمون و خطا ندارد

روزنامه جوان در صفحه اجتماعی خود به موضوع تصویب بودجهه 60 میلیاردی محار ریزگرد‌های خوزستان وارد فاز اجرایی می‌شود، می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ بهمن ماه سال جاری سرآغاز حرکتی بود که با حجوم ریزگرد‌ها به خوزستان آغاز شد و به رقم آزردگی بیش از حد مردم صبور خوزستان بالاخره این مزیت را به دنبال داشت که به صورت جدی اعتباری برای مهار این معضل اختصاص دهند.

در ادامه نیز موضوع‌های اختصاص بودجه 60 میلیارد تومانی به معضلات خوزستان، اولویت بندی موضوع‌های خوزستان، پیشگیری و مقابله با روند افزایش پدیده‌های گرد و غبار و ریزگرد‌ها، خشکسالی، حفاظت از تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور، نحوه انتشار ریزگرد‌ها و گرد و غبار در استان‌های کشور و... بررسی می‌شود.

روزنامه وطن امروز

*هشدار درباره فعالیت قاچاقیان انسان

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع هشدار درباره فعالیت قاچاقچیان انسان می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ وجود حدود 300 پرونده کلاه برداری از اتباع ایرانی در خارج از کشور در سال 93 و 248 مجرم اتباع ایرانی در کشورهای خارجی تحت تعقیب قرار دارند.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های آمار مجرمان ایرانی در پرونده‌های قاچاق انسان، 300 پرونده کلاه برداری اتباع ایرانی در کشورهای خارجی، جزئیات پرونده خاوری، قاچاق انسان و شیوه‌های گوناگون آن، قاچاق انسان در 160 کشور جهان از جمله ایران، ثبت 50 گذرنامه در موضوع قاچاق انسان و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های کشف 22 تن مواد مخدر در سه هفته، جزئیات محرومیت رانندگان متخلف، فروش آنلاین مواد محترقه، اعتراض به امتیاز فوق العاده شغل، تجمل فرهنگیان در بهرستان، می پردازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار