دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و بلاروس با امضاء تفاهم‌نامه بین وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزیر صنعت بلاروس به پایان رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا محمد رضا نعمت زاده در مراسم پایان اجلاس مشترک ایران و بلاروس اظهار امیدواری کرد: با امضای این تفاهمنامه همکاری اقتصادی دو کشور گسترش یابد.

وی گفت: تعهد به اجرای به موقع مفاد این تفاهم‌نامه بسیار حایز اهمیت است و موارد می باید از سوی دو طرف با جدیت پی گیری شود.

وزیر صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد: طرفین اعم از شرکتها، موسسات بخش خصوصی و دستگاههای اجرایی دو کشور تردد خود را به  دو کشور افزایش دهند. 

وی افزود: طرفین در نمایشگاه‌های تخصصی و بین المللی یکدیگر شرکت نموده و توانمندی‌های خود را در زمینه های مختلف به یکدیگر به نمایش بگذارند.

وی در ادامه یادآور شد : با تاسیس شرکت‌های مشترک چه در ایران و چه در بلاروس برای تامین منافع دراز مدت یکدیگر اقدام نمایند. 

نعمت زاده اظهار داشت: اتاقهای بازرگانی هر دو کشور که تجهیز بخش خصوصی کشورشان را عهده دار هستند فعال تر از گذشته عمل نموده و با استمداد از دولتها در برداشتن موانع احتمالی و تسهیل در روابط ، سطح همکاریهای تجاری و اقتصادی را از وضع موجود ارتقا دهند.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی 3 روز اجلاس مشرک ایران و بلاروس گروه‌های کارشناسی در قالب 6 کمیته شامل سلامت ، تجارت ، صنعت، گردشگری ، بانکی و پولی جلسات تخصصی با یکدیگر برقرار نموده که نتیجه آن امضای  تفاهمنامه بین ایران و بلاروس شده است.

نعمت زاده افزود: با امضای این تفاهمنامه مقدمات  سفر رییس جمهور بلاروس به جمهوری اسلامی ایران فراهم آمده است .

برپایه این گزارش ویتالی میخایلوو یچ ووک  وزیر صنعت بلاروس در درمراسم  پایان اجلاس مشترک ایران و بلاروس گفت: در تفاهمنامه امضا شده ایران و بلاروس دروازه همکاری‌های اقتصادی و سیاسی دو کشور گشوده می‌شود. و

یتالی میخا یلوو یچ ووک ادامه داد: همکاری در زمینه های کشاورزی ، معدن وماشین سازی مورد تاکید ماست. 

وی گفت: اراده دو کشور بر اجرای توافقات امضا شده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار