بشار الجعفری:

غرب چاره‌ای جز کنار آمدن با ادامه حضور بشار اسد ندارد

سفیر باسابقه سوریه در سازمان ملل از آمادگی این کشور برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی خبر داد.

به گزارش  سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران "بشار جعفری"سفیر باسابقه سوریه در سازمان ملل – در آستانه چهارمین سال آغاز درگیری‌ها در سوریه به "رویترز" گفت: "ما از ایجاد خلأ در کشورمان استقبال نمی کنیم.

وی ادامه داد: خلأ قدرت می تواند به ایجاد اغتشاش و سردرگمی منجر شود؛ همانند آنچه در لیبی، عراق و افغانستان رخ داده است. رئیس جمهور اسد از عهده حل این مشکل بر می آید چون او رئیس جمهوری قدرتمند است. او نهاد پرقدرتی مثل ارتش را در اختیار دارد. او 4 سال در برابر فشار مقاومت کرده است.

سفیر سوریه در سازمان ملل در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: به همه می گوییم اگر مایلید این همکاری ثمربخش باشد، به سوریه بیایید و سفارتخانه هایتان را بازگشایی کنید.
 
اظهارات سفیر سوریه در سازمان ملل در شرایطی مطرح می‌شود که انگلیس و فرانسه عادی‌سازی روابط با سوریه را منتفی میدانند. دولت آمریکا هم بر موضع پیشین خود در خصوص عدم همکاری با دولت سوریه اصرار دارد.

چند هفته پیش دیپلماتها از تلاش پنهانی برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای افزایش سطح تماس با دولت سوریه خبر دادند. کشورهای سوئد، دانمارک، رومانی، بلغارستان، اتریش، اسپانیا و جمهوری چک برای تعامل با دولت سوریه ابراز آمادگی کرده اند.
 
 نروژ و سوئیس نیز که عضو اتحادیه اروپا نیستند از افزایش همکاری با دولت سوریه استقبال می کنند. به باور دیپلمات های آگاه، بسیاری از کشورهای اروپایی حضور دولت "اسد" را در عملیات بر ضد گروه تروریستی "داعش" ضروری میدانند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
کشور های مستقل دنیا باید حسابشان را از آمریکا و کشورهای بد نامی مثل انگلیس و فرانسه و کشور وابسته ای مثل آلمان جدا کننند .سوریه مدفن گروهائی از مزدوران بین المللی است که برای منافع استکبار و صهیونیست ها در این کشور مردم را کشتار می کنند .
بازگشائی سفاتخانه ها در سوریه عملا خنثی کردن توطئه های آمریکائی ها و همراهنشان در بی احترامی به قواعد بین المللی است .
آخرین اخبار