سفری کنیم به شهرستان ممسنی از شهرستانهای استان فارس که علاوه بر جلوه­ های طبیعی، جاذبه های تاریخی اش چشم هر گردشگری را خیره می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: شهرستان ممسني با گستردگي 5601 كيلومتر مربع و مركزيت شهر نورآباد در شمال غربی استان فارس قرار گرفته است. شهرستان ممسنی از شمال با شهرستان رستم و استان کهگیلویه و بویر احمد، از شرق با شهرستان سپيدان، از جنوب با شهرستانهاي شيراز و كازرون و از غرب با استان كهگيلويه و بوير احمد مرز مشترك دارد. شهر نورآباد در فاصله 150 کیلومتري شمال غربي شيراز قرار گرفته است.

بهادری پور ادامه داد: این شهرستان علاوه بر آثار تاریخی و مذهبی دارای جلوه­های طبیعی چون دره همیشه سرسبز و زیبای بوان با پوشش گیاهی بلوط و بادام و نیز دریاچه­های هفت برم در منطقه دشمن زیاری است.

وی افزود: آب و هوای معتدل آن موجب سرسبزی به خصوص در ماه­های بهمن، اسفند و اوایل بهار در این منطقه است. مزارع کشاورزی در این منطقه بر زیبایی طبیعی آن افزوده است. عشایری بودن منطقه به همراه دستبافته­های محلی از دیگر ویژگی­های گردشگری شهرستان به حساب می­آید.از جمله آثار تاریخی این شهرستان برج نور آباد (میل اژدها) است که مربوط به دوره اشکانی است . آتشدان این برج در موزه ایران باستان نگهداری می شود .

این مسئول دره بوان- باغات دشمن زیاری-لیدوما-میل پارتی اژدها (برج نورآباد)-نقش برجسته بهرام ساسانی درسراب بهرام-تنگ سا-آب گرم (در 2 کیلومتری شهر نورآباد با چشمه های آب معدنی)- آثار آسیاب آبی، حمام و پل قدیمی فهلیان، امامزاده شیرمرد (ع) و سپید دژ را از جاذبه های گردشگری شهرستان ممسني دانست.

وی ادامه داد: سوغات و صنایع دستی شهرستان ممسنی گلیم-گبه-جاجیم-آجیل-گندم برشته است.

بهادری پور افزود: آش دوغ-شله ماشکی-شله مجکی-آش کارده-للک را از جمله غذاهای این شهرستان است.

انتهای پیام/ق


برچسب ها: گشت ، گذار ، ممسنی ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.