جنگ آمریکا علیه داعش، توهمی که کسی آن را باور نمی‌کند

"میشل شسودوفسکی" نویسنده و تحلیلگر با انتشار مقاله ای در سایت "گلوبال ریسرچ" تاکید کرد ادعای آمریکا مبنی بر مبارزه با تروریسم توهم و دروغ بزرگی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ میشل شسودفسکی نویسنده و تحلیلگر با انتشار مقاله ای در سایت "گلوبال ریسرچ" تاکید کرد ادعای آمریکا مبنی بر مبارزه با تروریسم، توهم و دروغ بزرگی است.

وی در توضیح این ادعای خود می‌گوید:
نیروی هوایی آمریکا با پشتیبانی ائتلاف که تنها 19 کشور در آن حضور دارند، حملات گسترده‌ای در سوریه و عراق را آغاز کرده و همچنان ادعا دارد از طریق این حملات داعش را هدف قرار می دهد؛ به دور از تحلیلاتی که در بیشتر موارد غیر منطقی به نظر می رسد و نیز با تکیه بر اخبار منتشر شده از جانب وزارت دفاع آمریکا، تاکنون بیش از 1600 حمله هوایی از ماه اوت 2014 تا همین اواخر صورت گرفته و نیروی هوایی آمریکا بیش از 60 درصد این حملات را با تجهیزات پیشرفته آمریکایی انجام داده است.

شسودفسکی اشاره می‌کند رسانه های جهان به جای آنکه این حملات هوایی به رهبری آمریکا را اقدامی نظامی با هدف آتش افروزی در منطقه غرب آسیا و جنگ غیر مستقیم علیه سوریه و عراق توصیف کنند، آن را به عنوان بخشی از عملیات مبارزه با تروریسم پوشش داده اند.

او در ادامه می گوید: حمله هوایی که واشنگتن در سطحی گسترده انجام می دهد، منجر به کشته شدن تعداد بی شماری از غیر نظامیان شده است که البته براساس گزارش ماکس بوت تحلیلگر برجسته سیاسی در بخش روابط خارجه آژانس امنیت ملی آمریکا، رسانه های بزرگ جهان از پوشش آن خود داری کرده اند؛ ماکس بوت تاکید نموده استراتژی اوباما در سوریه و عراق بی فایده غیر سودمند بوده است؛ چراکه حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش، همانطور که شسودفسکی اعتقاد دارد، محدود بوده و بر سیاست خویشتن داری و تحقق اهداف انسان دوستانه متکی نیست.

آمریکایی ها این باور را اشاعه می‌دهند که داعش، یک نیروی نظامی بزرگ است که تمدن غرب را تهدید می‌کند و خطر بزرگی برای آن به شمار می‌رود.

علی رغم گزارشات منتشر شده در رسانه ها مبنی بر شکست نیروی هوایی آمریکا در مقابله با این گروه، ولی این حملات چیزی جز یک سناریوی ازپیش طراحی شده مانند دیگر سناریوهای آمریکایی نیست.

بنابر عقیده ماکس بوت، هدف اساسی از تشدید نظامی توسط آمریکا در منطقه ارسال هرچه بیشتر جنگنده ها، مشاوران نظامی و نیروهای ویژه عملیات آمریکایی می باشد؛ از این رو این سوال مطرح می شود که کدام جنگنده ها برای حمله هوایی علیه تروریسممناسب تر است؟ ظاهرا جنگنده "والکن اف 16" و "استرایک انگل اف 15 ای" و نیز جنگنده "مارتن رابتو" که سبح تاکتیکی نیز نامیده می شود در این عملیات سودبخش نیستند؛ پس چرا از انها استفاده می‌شود؟ چراکه این تاکتیک های نظامی و پیشرفته آمریکا توجه ما را به دوره زمانی که واشنگتن جهت جنگ با داعش تعیین نموده و مدت آن سه سال می باشد معطوف می سازد؛ آیا  مبارزه با گروهکی مانند داعش با وجود تمام امکانات نظامی و پیشرفته آمریکا نیاز به این همه زمان دارد؟ چرا تا امروز نیروی هوایی آمریکا نتوانسته گروه تروریستی داعش را که در آغاز مجهز نبود نابود سازد؟

شسودفسکی در توضیح این سوال می گوید: همانطور که بسیاری از دلایل و شواهد تائید می کنند گروه تروریستی داعش در آغاز آمریکا را هدف قرار نداده بود و به هدف تخریب زیرساخت های اقتصادی عراق و سوریه ظهور کرده بود؛ به راستی هنگامیکه گروه تروریستی داعش بیش از 200 کیاومتر در صحرای عربی جهت ورود به سوریه و عراق پیشروی کرده بود جنگنده های امریکا کجا بودند؟ از نظر نظامی جهت نابودی این گروه کوچک که توان نظامی بالایی نداشت، چه اقدامی مطلوب و مورد انتظار بود؟ اگر آمریکا قصد نابودی این گونه گروه های تروریستی را داشت می توانست کاروان های آنان به هنگام عبور از صحرای عربی و ورود به سوریه و عراق بمباران کند؛ پاسخ اظهر من الشمس می باشد، ولی هیچ یک از رسانه های غربی بدان اذعان نکرده اند. 

شایان ذکر است آنچه جهان امروز شاهد آن است بیش تر از گروه های تروریستی جدل برانگیز است؛ جهان امروز با سناریویی روبه روست که بیش از 6 ماه است که تکرار می‌شود و با حملات هوایی خستگی ناپذیر و انفجارهایی که گاه مواضع گروه تروریستی داعش را هدف قرار می دهد، نمود می یابد.

بنابراین مفهوم مبارزه آمریکا با تروریسم، توهم و دروغی بیش نیست؛ چگونه ممکن است آمریکا در حالی که از تروریست‌ها حمایت می کند در همین حین با انها مقابله هم بنماید؛ آمریکا نه تنها از گروه تروریستی داعش حمایت می کندکه حتی به آموزش و سرمایه گذاری ان با کمک ناتو، اسرائیل و متحدان عربش نیز اقدام می‌کند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار