بازخوانی/

ماجراي چفيه رهبر انقلاب از زبان فرمانده اسبق سپاه پاسداران

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در دوران دفاع مقدس خاطراتي از دلايل و چگونگي استفاده رهبر معظم انقلاب از چفيه را بيان كرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، محسن رضايي فرمانده اسبق سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس خاطراتي از دلايل و چگونگي استفاده رهبر معظم انقلاب از چفيه را بيان كرد.


وي با بيان اينكه چفيه در بين رزمندگان كاربردهاي متفاوتي داشته است، اظهار داشت: چفيه علاوه بر اينكه سمبل مقاومت و بسيج بوده در دوران دفاع مقدس داراي كاربردهاي متفاوتي بوده از جمله اينكه بسيجيان در هنگام نماز از آن به عنوان سجاده استفاده مي‌كردند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران ادامه داد: رزمندگان همچنين از چفيه در زمستان براي جلوگيري از سرما و در تابستان براي جلوگيري از گرما استفاده مي‌كردند، همچنين رزمندگان در هنگام زخمي شدن براي جلوگيري از تشديد خونريزي از چفيه استفاده مي‌كردند.

رضايي با بيان اينكه مقام معظم رهبري نوعا از چفيه در زمان حضور در جبهه‌ها و مانورهاي نيروهاي مسلح استفاده مي‌كردند، افزود: حضرت آقا در مانور شهادت كه در زمان جنگ به خليج فارس تشريف آورده بودند با لباس سپاهي و چفيه روي عرشه ناو حضور يافتند كه باعث روحيه مضاعف رزمندگان دفاع مقدس شده بود.

 وي افزود: همچنين ايشان در طول دوران دفاع مقدس نيز كه در جبهه‌ها حضور مي‌يافتند عمدتا از لباس نظامي و چفيه استفاده مي‌كردند. پس از پايان جنگ نيز سپاه پاسداران پنج مانور بزرگ را برنامه‌ريزي كرد كه به تصويب فرمانده كل قوا رسانده بود كه در سال 74 اولين مانور تحت عنوان مانور بزرگ عاشورا در منطقه عمومي ساوه برگزار شد كه معظم له براي نخستين بار از بسيجيان و سپاهيان به شكل سواره سان ديدند.

 دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: در آن مانور همچنين تانك‌ها از مقابل معظم له رژه رفتند كه حقيقتا مانور جالب توجهي بود، خاطرم هست از فرماندهاني كه سوار بر تانك از مقابل حضرت آقا رژه رفت، سردار شهيد احمد كاظمي بود.

رضايي با بيان اينكه پيشنهادات مختلفي براي اينكه فرمانده كل قوا با چه لباسي در مانور عاشورا ( سال 74) شركت كنند ارائه شد، تاكيد كرد: در نهايت ايشان به ابتكار خودشان با چفيه در آن مانور حضور يافتند و از آن موقع چفيه جزو لباس حضرت آقا شد و چفيه معنويت مضاعفي يافت.

وي به مانور دوم كه بيت المقدس نامگذاري شد اشاره كرد و افزود: در آن مانور كه در تنگه هرمز و خليج فارس بود، مقام معظم رهبري با لباس رزم و چفيه شركت كردند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به بازتاب حضور رهبر انقلاب در آن مانور اشاره كرد و گفت: در شرايط سياسي ارديبهشت سال 76 در منطقه، حضور معظم له بازتاب وسيعي داشت و گفتني‌هاي فراواني از آن حضور وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار