قزوین؛

قزوین پایلوت خوشنویسی کشور

قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی، پایلوت آموزش و ترویج هنر خوشنویسی در سراسر کشور می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ این طرح برای نخستین بار مطرح شده و در صورت تصویب نهایی، خوشنویسان قزوینی از ابتدای سال 94 به عنوان مربی، برای آموزش این هنر به سراسر کشور اعزام خواهند شد.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، راه اندازی رشته خوشنویسی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، پیش بینی زنگ خوشنویسی در مدارس و راه اندازی مدرسه خوشنویسی، از دیگر برنامه های طرح انتخاب قزوین به عنوان پایلوت این هنر کشور است.

احمدی در نشست فرهنگی هنرمندان، نخبگان فرهنگی و فعالان رسانه ها با دبیر شورای فرهنگی کشور در سالن باغستان گفت: زنگ خوشنویسی از ابتدای سال تحصیلی جاری در 5 مدرسه استان و برای 40 نوآموز دبستانی، پیش بینی شده بود که نتایج قابل قبولی به دنبال داشت.

وی راه اندازی اکسپوی های فرهنگی و هنری را نیز از طرح های شاخص در جهت توسعه و ترویج هنر قزوین برشمرد و افزود: استان هایی که دارای هنرمندان شاخص و یا سبک های هنری خاصی هستند در اکسپوی فرهنگی و هنری حضور دارند و قزوین یکی از این استان هاست.

نخستین کاروان هنری استان قزوین با هنرمندانی از پنج رشته خوشنویسی، موسیقی، هنرهای تجسمی، مجسمه سازی و نقالی، ماه گذشته عازم بوسنی شد.

رئیس انجمن خوشنویسی استان قزوین نیز در این نشست یکی از ضرورت های توجه به هنر خوشنویسی را تجاری سازی آن دانست که با راه اندازی مرکز رشد این رشته ی هنری در استان میسر است.

محصص مستشاری با اشاره به پیگیری های انجمن خوشنویسی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای ثبت ملی خوشنویسی قزوین در رشته نستعیلق گفت: استان قزوین دارای بیشترین کرسی استادی در هنر خوشنویسی است و برگزاری دوسالانه خوشنویسی بخشی از استعدادهای این منطقه را نمایان کرد.

بیش از ۳۰۰ خوشنویس برجسته در استان قزوین فعالیت هنری می کنند.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.