اسماعیلی مطرح کرد؛

تاکید بر حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در رابطه با حفظ حقوق بیت المال باید با بکارگیری همه ظرفیت‌های موجود قانونی و استفاده از شیوه‌های مناسب و اطلاع رسانی، در جهت پیشگیری از وقوع جرم اقدام کرد.

تاکید بر حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعیبه گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  ده هزار متر مربع زمین جهت احداث مجموعه اداری، فرهنگی و آموزشی در منطقه پردیس به دادگستری استان تهران تحویل و همزمان با روز درختکاری در قسمتی از آن چند اصله نهال، غرس شد.

در این مراسم «غلامحسین اسماعیلی» ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) به بیان روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) پرداخت که بر اساس آن روزی پیامبر اسلام (ص) وارد خانه حضرت زهرا (س) شده و دیدند که آن حضرت لباسی با پشم شتر بر تن ضمن دادن شیر به فرزند همزمان مشغول تهیه آرد هستند، پیامبر (ص) به حضرت فاطمه فرمودند: دخترم، تو با پذیرش این سختی ها در دنیا، از حلاوت و شیرینی آخرت استقبال کرده‌ای.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: کار در مجموعه قضایی به‌ویژه در یک شهرستان تازه تاسیس مشکلات فراوانی دارد، در عین حال اگر همکاران برای رضای خداوند این سختی‌ها را تحمل کرده و قناعت را پیشه خود سازند و از کار و تلاش بی وقفه دریغ نکند، حلاوت و شیرینی آخرت را تحصیل خواهند کرد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر موضوع حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی منطقه خاطرنشان کرد: در این خصوص باید با بکارگیری همه ظرفیت‌های موجود قانونی و استفاده از شیوه‌های مناسب و اطلاع رسانی، در جهت پیشگیری از وقوع جرم اقدام کرد.

اسماعیلی گفت: چراکه اصولاً بجای تخریب بنای احداثی غیر مجاز، نباید اجازه داد بنای غیر مجازی احداث یا اراضی ملی و منابع طبیعی تخریب یا اراضی کشاورزی مورد تغییر کاربری قرار گیرد، لذا از کلیه نهادهای ذیربط موکداً می‌خواهم هر یک در حیطه مسئولیت محوله در این راستا به جد تلاش کنند و به طور قطع همکاران قضایی ما نیز در حوزه قضایی شهرستان پردیس که حقاً جزء قضات پاک دامن و سلیم النفس به شمار می روند برابر مقررات قانونی و با قاطعیت تمام در این رابطه اقدامات لازم را معمول خواهند داشت. در این صورت است که دیگر شاهد تجاوزات گستاخانه برخی افراد سودجو به منابع طبیعی نخواهیم بود.

اسماعیلی در پایان برای رفع مشکلات موجود در حوزه قضایی پردیس در حد مقدورات قول مساعد داد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار